سیاسی

اجازه «سد گتوند ۲» را نمی‌دهیم/ دستورات لازم برای شفاف‌سازی در پروژه یوزهای ایرانی داده شده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اجازه «سد گتوند ۲» را نمی‌دهیم مواضع‌مان همین است تا راستی‌آزمایی انجام شود.

سلاجقه:


به گزارش خبرنگار ایلنا، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت پروژه «گتوند ۲» عنوان کرد: قبلاً هم اعلام کردیم اجازه «سد گتوند ۲» را نمی‌دهیم مواضع‌مان همین است تا راستی‌آزمایی انجام شود .

وی افزود: کارشناسان سازمان محیط زیست و وزارت نیرو دارند با هم کار میدانی انجام می‌دهند نتایج که مشخص شود اعلام می‌کنیم و هیچ گونه آبگیری فعلا انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره سرنوشت دو توله یوز ایرانی گفت: وضعیت خیلی خوبی دارند و هیچ گونه مشکلی ندارند. در حال حاضر در زادگاه خود مدیریت می‌شوند با توجه به اینکه ابتدا از مادرشان تغذیه شدند وضعیت خوبی دارند. آنها دارند کاملا پایش می‌شوند و در زمان لازم در همان منطقه رها می‌شوند.

وی در مورد هزینه‌های انجام شده در مورد پروژه یوزهای ایرانی گفت: شفاف‌سازی در دستور کار است و دستورات لازم داده شده که اتفاق بیفتد.

سلاجقه در پاسخ به این سوال که سهم کدام ایلاینده‌ها در کلانشهرها بیشتر است، یادآور شد: در کلان شهرها بیشتر صنایع متحرک فرسوده موجب چنین شرایطی هستند. چون فرسوده هستند و مصرف سوخت بسیار بالایی دارند و با ترددهای تک‌سرنشین همراه می‌شوند. نسبت سهم آلایندگی نیروگاها به صنایع متحرک کمتر است.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا