سیاسی

احتمال حذف انتخابات تناسبی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس

حدادی در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: تاکید ما آن است که طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به انتخابات امسال برسد و اگر روی موضوعی تناسبی شدن اصرار کنیم، زمان‎‌بر خواهد شد.

علی حدادی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به نظر هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اینکه تناسبی شدن انتخابات در تهران مغایر با سیاست‌های کلی و دارای ابهام است، اظهار داشت: به محض آنکه نتیجه بررسی‌ها و مصوبات هیئت عالی نظارت درباره طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و به ویژه بحث تناسبی شدن انتخابات تهران جهت رفع ایرادات به مجلس ارجاع شود، کمیسیون شوراها تشکیل جلسه می‌دهد تا ایرادات را رفع کند.

وی متذکر شد: البته از آنجایی که ایرادات هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تناسبی شدن انتخابات در تهران مبنایی است، احتمال دارد که اعضای کمیسیون شوراها ماده ۵۳ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره تناسبی شدن انتخابات تهران را از این طرح حذف کنند تا مابقی طرح تعیین تکلیف و تبدیل به قانون شود و به انتخابات اسفند ماه برسد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته اخیراً حذف تناسبی شدن انتخابات تهران در کمیسیون شوراها حذف شده بود، اما باز هم برخی از نمایندگان به آن اصرار کردند. با توجه به اینکه مجلس زحمت زیادی برای بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس کشیده است، بهتر است زودتر این طرح را تعیین تکلیف کنیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی گفت: باید ببینیم این موضوع در مجلس به کجا می‌رسد. اگر نمایندگان بحث تناسبی شدن انتخابات تهران را از طرح حذف کنند، این طرح به انتخابات مجلس امسال می‌رسد اما اگر باز هم نمایندگان روی این مصوبه اصرار کنند، موضوع برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود و زمان بر خواهد شد و در این صورت ممکن است طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به انتخابات امسال مجلس نرسد.

حدادی با بیان اینکه تاکید ما این است که قانون مذکور به انتخابات سال جاری برسد، بیان کرد: این ماده باید به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بازگردد و پس از بررسی دوباره به صحن مجلس برود و باید ببینیم نمایندگان چه تصمیمی در این مورد اتخاذ می‌کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا