سیاسی

احمدی: مردم با استقامت بی نظیر خود برجام را به فرجام نزدیک می‌کنند

نماینده مردم دیّر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم با استقامت بی نظیر خود موجب اقتدار تیم مذاکره کننده شده و با رعایت اصول عزت، حکمت و مصلحت برجام را به فرجام نزدیک خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام موسی احمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت آغاز هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، گفت: تحریم‌های ظالمانه‌ای که مدت‌هاست به واسطه استکبار به مردم مقاوم و شجاع ایران اسلامی تحمیل شده است، مردم با استقامت بی‌نظیر خود موجب اقتدار تیم مذاکره کننده شده، قطعا با رعایت اصول عزت، حکمت و مصلحت برجام را به فرجام نزدیک خواهند کرد.
نماینده مردم دیر در خصوص مشکلات جنوب استان بوشهر تصریح کرد: امیدواریم بوشهر در اقتصاد ملی نقش ارزنده ‌ای ایفا می ‌کند و درآمد سرشار ارزی پتروشیمی‌ها که منافع ملی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، موجب رشد و بالندگی شهرستان ‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه ‌شود.
وی بیان کرد: چنانچه در نطق‌ها و تذکرات بارها عنوان کرده‌ام، نیروهای‌ انقلابی، توانمند و متخصص استان بوشهر در مدیریت ‌های صنایع نفت و پتروشیمی ها نقشی ندارند، بیکاری جوانان مناطق همجوار با صنایع با حجم سرمایه‌ گذاری ‌ها، ۶۵ مجتمع پتروشیمی و ۱۲ پالایشگاه گازی به شرکت‌های خدمات صنعتی و غیر صنعتی همخوانی ندارد و باید در جذب نیروها تجدید نظر اساسی صورت پذیرد تا دغدغه جوانان منطقه مرتفع گردد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه شرایط معیشتی، مرزنشینان و صفاران و صیادان این تامین کنندگان واقعی امنیت مرزها نامطلوب است، گفت: علیرغم  تمام پیگیری‌ها و وعده‌ها گشایشی صورت نگرفته و چندین ماه است که صفاران حتی یک سفر نرفته ‌اند، لذا تسریع در مشکل آنان و تعیین تکلیف کالاهای ملوانی ضروری است. علیرغم اینکه اخیرا اقداماتی از سوی وزارت نیرو و نفت در خصوص تسریع در تکمیل انتقال آب از پروژه آب شیرین کُن سیراف به جم صورت گرفته و مجوزهای آب شیرین کن شهرستان‌های دیر و عسلویه صادر شده، اما سزاوار نیست مردم شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه با وجود اینکه در کنار دریای نیلگون خلیج همیشه فارس نشسته‌اند، با مشکل نبود یا کمبود و قطعی آب مواجه باشند. لذا از وزیر و مسئولان وزارت نیرو می‌ خواهم در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز و تکمیل احداث آب شیرین کن ‌های جا نمایی شده اقدام نمایند.
احمدی افزود: مردم ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر با وجود صنایعی که ذکر شد و میزان وصولی که از مالیات بر ارزش افزوده در منطقه کسب می‌ شود، از کمبود امکانات بیمارستانی و درمانی رنج می برند و نقش خدمات وزارت بهداشت و درمان و سازمان تامین اجتماعی با میزان درآمد حاصله از شرکت‌های مستقر در منطقه تناسبی ندارد.
وی در رابطه با کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و عدم برخورداری از پزشک متخصص کافی در شهرهای حوزه انتخابیه‌اش تذکر داد و خواستار تسریع در اعزام تیمی جهت بررسی و رفع مشکلات موجود ضروری شد.
احمدی در ادامه با اشاره به وضعیت راه‌ها و جاده‌ها در این استان نیز خواستار اقدام و تکمیل پروژه‌ها در این رابطه در حوزه انتخابیه اش شد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس یازدهم در پایان اجرای هر چه سریع تر طرح طبقه بندی معلمان و اصلاح حقوق بازنشستگان، رفع مشکل معلمان پیمانی، طرح مهرآفرین و قرار دادن آنها در طرح رتبه بندی را امری ضروری دانست و تاکید کرد: توجه به معیشت کارگران، کارکنان صنایع نفت، گاز، ادارات و سازمان‌ها در منطقه با توجه به شرایط ویژه منطقه و اجرای طرح اقماری و همچنین توجه ویژه به ورزش منطقه و  تامین زیرساخت‌ها برای حمایت مالی ضروری است.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا