سیاسی

اربعین حسینی جهانی‌تر خواهد شد

امیر محمودی:

فرمانده قرارگاه اربعین ارتش در آیین تجلیل از موکب‌داران، با بیان اینکه در سال جاری ۱۳ هزار و ۶۶۷ نفر از ارتشی‌ها به‌عنوان زائر و خادم به عراق اعزام شدند،گفت: اربعین حسینی جهان‌تر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر محمد محمودی معاون اجرایی و فرمانده قرارگاه اربعین ارتش جمهوری اسلامی ایران در آئین تجلیل از موکب‌داران ارتش در اربعین ۱۴۰۲ که صبح امروز در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: جلسه امروز به منظور تجلیل از فعالان قرارگاه جهادی اربعین حسینی ارتش منعقد و برگزار شده است.

امیر محمودی با بیان اینکه اربعین حسینی شگفتی‌هایی دارد که فراتر از عقل و فهم ما است، ادامه داد: اربعین آیینه‌ای است در برابر چشمان میلیون‌ها انسان متعهد که در آن تصویری از نهضت و قیام خونین محرم نقش می‌بندد.

معاون اجرایی ارتش در خصوص فلسفه بزرگداشت اربعین حسینی گفت: یکی از مباحث مهم تاریخ عاشورا، حضور اهل بیت (ع) در کربلا و اولین اربعین شهادت امام حسین (ع) است.

وی افزود: حرکت امام حسین (ع) برای اقامه حق، عدل، دین خدا، ایجاد حاکمیت شریعت و برهم زدن بنیان ظلم و جور و طغیان و ادامه راه پیامبر اکرم (ص) و دیگر پیامبران الهی بود.

امیر محمودی با بیان اینکه اربعین حسینی جهانی‌تر خواهد شد، تصریح کرد: خون مطهر امام حسین (ع) بعد از هزار و ۴۰۰ سال می‌جوشد و روز به روز تازه‌تر و زنده‌تر می‌شود؛ این همان پیام عاشور است که از جانب اباعبدالله (ع) در نهایت غربت و تنهایی صادر شد و امروز فضای عالم را فرا گرفته است.

فرمانده قرارگاه اربعین ارتش با تاکید بر اینکه شیعیان افتخار می‌کنند که پیرو مسیر امام حسین (ع) هستند، عنوان کرد: اباعبدالله الحسین (ع) تنها متعلق به ما نیست بلکه مذاهب اسلامی شیعه و سنی همه زیر پرچم امام حسین (ع) هستند.

وی با بیان اینکه در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی کسانی که متدین به اسلام نیستند نیز شرکت می‌کنند و این رشته ادامه خواهد داشت، یادآور شد: در روزگاری که دشمنان اسلام و امت اسلامی با انواع و اقسام ابزارها و وسایل با پول و ثروت، سیاست و با سلاح علیه امت اسلامی دارند اقدام می‌کنند، خداوند متعال ناگهان حادثه راهپیمایی اربعین حسینی را اینگونه عظمت و جلوه می‌دهد و این نشانه اراده‌ی الهی بر نصرت امت اسلامی است.

امیر محمودی با بیان اینکه قرارگاه جهادی اربعین حسینی ارتش در سال ۱۳۹۵ تشکیل شد، افزود: در طول مدت تشکیل قرارگاه اربعین در ارتش علاوه بر پشتیبانی مراسم بزرگ اربعین حسینی، در سایر موارد اعم اقدامات جهادی در رابطه با مقابله با بلایای طبیعی اعم از، سیل، زلزله، اعیاد مختلف، محرومیت زدایی، کمک‌های مومنانه و اقدامات فرهنگی بزرگی از جمله گل آرایی عتبات عالیات کشور عراق در اعیاد مختلف را رقم زده است.

وی برگزاری جلسات متعدد درون سازمانی برای هماهنگی و ابلاغ تدابیر ستاد کل، برنامه ریزی و اخذ مجوزهای لازم برای اقدام مرتبط با حوزه نیروی انسانی و اعزام زائرین و خادمین آجا به مراسم باشکوه عظیم و انسان‌ساز اربعین حسینی را از دیگر اقدامات قرارگاه جهادی اربعین حسینی ارتش برشمرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۳ هزار و ۶۶۷ نفر از کارکنان ارتش به‌عنوان زائر و خادم به کشور عراق اعزام شدند.

معاون اجرایی ارتش خاطرنشان کرد: سربازان ارتش هرچه داشتند در طبق اخلاص نهاده و به خدمتگزاری زائرین رفتند و از تمام کسانی که در این نیرو و خارج از ارتش مخلصانه و مومنانه با این قرارگاه همراهی و همدلی داشتند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا