سیاسی

از تشکیل کارگروه برای حل مشکلات تا اجابت درخواست زائران نور

گزارش مهر از سفر یک روزه رئیسی به آبادان؛

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سفری یک روزه، صبح امروز به خوزستان رفت. رئیس جمهور با حضور در کارخانه فولاد جهان آرا از نزدیک در جریان روند تولید و پیشرفت این خط صنعتی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ با استقبال استاندار خوزستان و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز وارد فرودگاه بین‌المللی آبادان شد.

رئیس جمهور در این سفر یک روزه قرار است از چند طرح عمرانی صنعتی و درمانی بازدید کند.

بازدید از کارخانه فولاد جهان آرا در خرمشهر، حضور در نهر «خَیِّن» از یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس و زیارت میعادگاه شهدای شلمچه از برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به آبادان و خرمشهر است.


۲۰:۰۷ کارگروهی ویژه برای حل مشکلات خرمشهر و خوزستان تشکیل می‌شود

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان خوزستان با حضور در روستای «سُوره» و در دیدار با جمعی از بزرگان و شیوخ این روستا و منطقه «خَیِّن» گفت: دست قدرت خداوند از آستین رزمندگان بیرون آمد و خرمشهر را آزاد کرد تا امروز خرمشهر به عنوان نماد ایستادگی، شهامت، مقاومت، جهاد در راه خدا و دفع ظلم و ستم شناخته شود.

رئیس جمهور خطاب به جمعیت حاضر گفت: هم شما و هم ما به خرمشهر و مردم آن افتخار می‌کنیم چرا که خرمشهر نه تنها برای ایران بلکه برای همه جهان نماد گذشتن از مال و جان در راه دفاع از ارزش‌ها و باورها است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز مردم خرمشهر به دلیل از بین رفتن بسیاری از زیرساخت‌های این شهر به دست صدامیان از مشکلات متعددی رنج می‌برند، تصریح کرد: اگر چه به برکت انقلاب اسلامی قدم‌های خوبی برای آبادانی همه بخش‌های کشور و از جمله خرمشهر برداشته شده اما این اقدامات به حد کفایت نبوده و باید برای رفع مشکلات خرمشهر تلاش جدی‌تری داشته باشیم.


از حضور <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b1%d8%a6%db%8c%d8%b3%d8%ac%d9%85%d9%87%d9%88%d8%b1'>رئیس‌جمهور</a> در جمع کارگران تا اجابت درخواست زائران شلمچه

۱۶:۳۲ رئیس جمهور با روستاییان خرمشهری دیدار کرد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز پنجشنبه با حضور در جمع روستاییان خرمشهری با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

او پس از شنیدن خواسته‌ها و مشکلات روستاییان گفت: مسئولان مربوطه در حال تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به امور مربوط به هجده روستای مسیر شلمچه هستند.

رئیسی در ادامه نقش عشایر روستایی خرمشهر و آبادان را در دفاع از آب و خاک ایران اسلامی ستود و از آنان به عنوان دژ محکم دفاعی مقابل هر گونه تجاوز و نگاه توطئه‌گر دشمنان دانست.


از حضور <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b1%d8%a6%db%8c%d8%b3%d8%ac%d9%85%d9%87%d9%88%d8%b1'>رئیس‌جمهور</a> در جمع کارگران تا اجابت درخواست زائران شلمچه

۱۲:۵۱ حضور آیت‌الله رئیسی در جمع زائران راهیان نور در منطقه شلمچه

رئیس جمهور در ادامه سفر خود، به منطقه شلمچه رفت و همراه با زائران راهیان نور قبور مطهر هشت شهید گمنام مدفون در این منطقه را زیارت کرد.

آیت الله رئیسی ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره ایثار، رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

رئیس جمهور در پاسخ به درخواست زائران راهیان نور و جمعی از مردم آبادان و خرمشهر مبنی بر صدور مجوز زیارت کربلا در نیمه شعبان گفت: از جانب ما مشکلی وجود ندارد و مسئولان مربوطه را برای رایزنی و کسب موافقت از جانب طرف عراقی موظف می‌کنم.

آیت الله رئیسی همچنین نماز ظهر و عصر را در محل مصلای یادمان شهدای شلمچه و به امامت سید عبدالنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز اقامه کرد.


از حضور <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b1%d8%a6%db%8c%d8%b3%d8%ac%d9%85%d9%87%d9%88%d8%b1'>رئیس‌جمهور</a> در جمع کارگران تا اجابت درخواست زائران شلمچه

۱۱:۱۰ رئیس جمهور از کارخانه فولاد خرمشهر دیدن کرد

رئیس جمهور در آغاز سفر خود به خوزستان با حضور در کارخانه فولاد جهان آرا از نزدیک در جریان روند تولید و پیشرفت این خط صنعتی قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در بازدید از مجتمع فولاد جهان‌آرای خرمشهر، از استخدام نزدیک به ۲ هزار و دویست نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم پس از راه‌اندازی مرحله دوم این شرکت خبر داد.

آیت‌الله رئیسی در این بازدید که صبح پنج‌شنبه انجام شد، در گفت‌وگوی مستقیم با کارگران این مجتمع، با اشاره به وجود نیروهای خوب و حرفه‌ای در خرمشهر و سایر شهرهای خوزستان، بر بومی‌گزینی در استخدام‌ها در این استان تاکید کرد.

وی افزود: ایجاد شغل مسئولیت مهمی است که بر عهده دولت است و با تمام توان برآنیم که با همگرایی و همت دستگاه‌های اجرایی از پس این مسئولیت برآییم.

رئیسی احداث مجتمع فولاد جهان‌آرا را از مصادیق عمل به تاکید مقام معظم رهبری به پشتیبانی و رفع موانع تولید دانست و گفت: دولت مردمی عزم جدی دارد تا با حمایت و رونق بخشیدن به تولید، مشکل فقر و بیکاری را برطرف کند.

رئیس جمهور بیان داشت: امروز یکی از مهمترین نیازهای کشور ایجاد اشتغال است و بسیار جای قدردانی دارد که این مجتمع به همت متخصصان و کارگران بومی در حال احداث و راه‌اندازی است.

پروژه عملیاتی فاز نخست اجرای این پروژه با پیشرفت ۹۷ درصدی در حال اجراست و ظرفیت اسمی آن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تعریف شده است.


از حضور <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b1%d8%a6%db%8c%d8%b3%d8%ac%d9%85%d9%87%d9%88%d8%b1'>رئیس‌جمهور</a> در جمع کارگران تا اجابت درخواست زائران شلمچه

۱۰:۳۲ آیت‌الله رئیسی وارد استان خوزستان شد

رئیس جمهور در سفری یک روزه، دقایقی پیش با استقبال استاندار خوزستان و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز وارد فرودگاه بین‌المللی آبادان شد.

آیت‌الله رئیسی در این سفر از بخش‌های مختلف مجتمع فولاد جهان‌آرا دیدن می‌کند و در یکی از یادمان‌های دوران دفاع مقدس نیز حضور خواهد یافت.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا