سیاسی

از سیاست متوازن چین در غرب آسیا استقبال می‌کنیم

احمدیان در دیدار دبیر کمیسیون سیاست خارجی حزب کمونیست چین:

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اینکه از سیاست متوازن چین در غرب آسیا استقبال می‌کنیم، تاکید کرد: همکاری ایران و چین علاوه بر منافع فراوان اقتصادی  زمینه‌ساز امنیت منطقه‌ای است.


به گزارش ایلنا، علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای عضو و دوستدار بریکس به افریقای جنوبی سفر کرده است، بعد از ظهر امروز دوشنبه با وانگ یی، دبیر کمیسیون سیاست خارجی حزب کمونیست چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این ملاقات، طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

احمدیان در این دیدار  با اشاره به واقعیات نوین نظام بین‌الملل، ضرورت شناسایی سازوکارهای تحقق منافع مشترک کشورهای همسو را مورد تاکید قرار داد و گفت؛ با این دیدگاه به دنبال بسط همکاری با چین در ترتیبات چند جانبه منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم.

دبیر شورای امنیت ملی ادامه داد: باور داریم که همکاری چندجانبه به تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی کمک می‌کند و محیط مناسبی را برای صیانت از صلح جهانی و  توسعه کشورها به وجود می‌آورد.

احمدیان، با تاکید بر این نکته که از سیاست متوازن چین در غرب آسیا استقبال می‌کنیم، اظهار داشت: همکاری ایران و چین علاوه بر منافع فراوان اقتصادی  زمینه‌ساز امنیت منطقه‌ای است.

وی، با اعلام آمادگی ایران درخصوص سرمایه‌گذاری چین در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه حمل و نقل تصریح کرد: رویکرد و راهبرد جمهوری اسلامی ایران گسترش مناسبات با کشورهای مستقل و دوست آسیایی به ویژه چین است.

دبیر شورای عالی امنیت با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز هجدهمین دوره کمسیون مشترک ایران و چین خاطرنشان کرد: ارتقای روابط ایران و چین به مشارکت جامع راهبردی از سیاست‌های محوری جمهوری اسلامی ایران است.

وانگ یی، دبیر کمیسیون سیاست خارجی حزب کمونیست چین نیز در این دیدار ابراز داشت: ایران شریک استراتژیک چین است و چین از تمامیت ارضی و حقوق مشروع ایران دفاع می‌کند.

وی ضمن تقدیر از سخنان مثبت احمدیان در نشست کشورهای عضو و دوستدار بریکس از الحاق جمهوری اسلامی ایران به این گروه حمایت کرد.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا