سیاسی

استقبال ایران از گفتگوهای صلح و فرمت ۳+۳ درباره قفقاز

امیرعبداللهیان در نشست خبری با همتای ارمنی خود:

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: رابطه با ارمنستان و همچنین کشورهای حوزه قفقاز جنوبی در سیاست خارجی ایران از اهمیت خاصی برخوردار است.


به گزارش ایلنا، نشست خبری حسین امیرعبدالهیان وزیرخارجه کشورمان و آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان ظهر امروز در محل وزارت خارجه برگزار شد.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست گفت: در ابتدا به همتای خود یعنی وزیر امور خارجه ارمنستان برای تشریف فرمایی به تهران تشکر می‌کنم.  رابطه با این کشور و همچنین کشورهای حوزه قفقاز جنوبی در سیاست خارجی ایران از اهمیت خاصی برخوردار است. در این راستا ایران از گفتگوهای صلح میان جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان استقبال می‌کند. ما از فرمت و سازوکار موسوم به ۳+۳ بین کشورهای منطقه  استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین ایران فعالانه بر پایه گفتگو تمرکز دارد. همچنین در سفر خود به باکو در حاشیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد، با رئیس جمهور این کشور یعنی آقای الهام علی اف دیدار کردم و در راستای آن گفتگوها امروز با وزیر خارجه ارمنستان دیدار و گفتگو انجام دادم و بر این نکته باور داریم که تهران بر صلح و امنیت پایدار در این منطقه متعهد است و اعتقاد داریم گفتگو و تقویت رایزنی نقشی مهم برای میل، درک مشترک و تصمیم گیری چشم انداز مطلوب برای جلب منافع مشترک کشورهای منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

 


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا