سیاسی

استمرار روابط مستحکم و توسعه‌یافته با قطر، مورد تاکید مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران است

استمرار روابط مستحکم و توسعه‌یافته با قطر، مورد تاکید مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران است


وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران از دستیابی کشور قطر به جایگاه خوب در حوزه حمایت از استقرار صلح منطقه‌ای و بین‌المللی خبر داد و گفت: این کشور در قضیه غزه نیز اقدامات مثبتی را تدارک دید؛ بدون‌تردید جهانیان شاهد جنایات هولناکی در غزه هستند و ضرورت دارد که تلاش کنیم تا این جنایات متوقف شوند و دو کشور ایران و قطر در این حوزه همراستا هستند.ب

به گزارش ایلنا، امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران که در معیّت ریاست قوه قضاییه در راستای توسعه دیپلماسی قضایی، به قطر سفر کرده است، در دیدار با وزیر دادگستری کشور میزبان، ضمن قدردانی از حضور عالی‌رتبه‌ترین مقامات قطری در مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور فقید کشورمان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و قطر بعنوان دو کشور مسلمان دارای روابطی عمیق و مستحکم هستند و ما بر استمرار این روابط تاکید داریم.

وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: استمرار روابط مستحکم و توسعه‌یافته با قطر، مورد تاکید مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران است و امیر قطر نیز در دیداری که امروز با رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران داشتند، مواضع خوبی را در راستای تحکیم و توسعه مناسبات فی‌مابین اتخاذ کردند.

رحیمی تصریح کرد: در حوزه توسعه مناسبات حقوقی و قضایی و همچنین عملیاتی‌سازی کامل موافقتنامه‌های منعقده که مورد تاکید امیر قطر نیز بود، طرفین از آمادگی کامل برخوردار هستند.

وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: کشور قطر در حوزه حمایت از استقرار صلح منطقه‌ای و بین‌المللی جایگاه خوبی را به دست آورده است و در قضیه غزه نیز اقدامات مثبتی را تدارک دید؛ بدون‌تردید جهانیان شاهد جنایات هولناکی در غزه هستند و ضرورت دارد که تلاش کنیم تا این جنایات متوقف شوند و دو کشور ایران و قطر در این حوزه همراستا هستند.

«مسعود بن محمد العامری» وزیر دادگستری قطر نیز در این دیدار، ایران و قطر را دو کشور دارای مواضع یکسان دانست و گفت: ما مصمم هستیم که رابطه خود را با ایران بیش از پیش تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه ما به نقش ایران در حمایت از فلسطین افتخار می‌کنیم، گفت: تلاش‌های میانجی‌گرانه قطر برای آتش‌بس در غزه که جزو وظایف دینی، ملی و برادری ما محسوب می‌شود، همچنان ادامه خواهد داشت؛ در تازه‌ترین اقدام نیز، روز گذشته پاسخ حماس را دریافت کردیم و آن را به آمریکایی‌ها ارائه دادیم.

وزیر دادگستری قطر تصریح کرد: رابطه ما با ایران، رابطه‌ای دیرینه و تاریخی است و رویکرد قطر، توسعه ارتباطات و مناسبات با ایران است.

وی در پایان گفت: اجرای بخش مهمی از توافق‌نامه‌های قضایی ایران و قطر طی سال گذشته، جای خرسندی دارد و این روند اجرای توافق‌نامه‌ها کماکان نیز ادامه خواهد داشت.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا