سیاسی

اصناف هیچ مانعی برای تأسیس بانک ندارند

رییس مجلس:

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اصناف بدون هیچ مانعی می‌توانند درخواست خود برای تاسیس بانک را از بانک مرکزی مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور، با حذف ماده ۶ این طرح موافقت کردند.

در این ماده آمده بود: تبصره (۳) ماده (۳۷) قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«تبصره ۳- اتاق اصناف ایران مجاز است بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور و با مشارکت اتاق‌های اصناف شهرستان برای تأسیس بانک اصناف اقدام نماید. اتاق‌های اصناف شهرستان نیز مجازند بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور برای تأسیس صندوق قرض‌الحسنه و یا شرکت تعاونی اعتبار اقدام نماید. منابع مورد نیاز برای تأسیس و یا افزایش سرمایه نهادهای فوق، حسب مورد پس از تصویب هیأت رییسه اتاق اصناف ایران و یا هیأت رییسه اتاق اصناف شهرستان مربوطه، از محل درآمدهای اتاق‌های مزبور تأمین می‌شود.»

محمدباقر قالیباف بعد از رأی‌گیری این موضوع، گفت: امروز هیچ مانعی برای تأسیس بانک از سوی اصناف وجود ندارد و اگر اصناف بخواهند بانکی را تأسیس کنند، می‌توانند بر اساس ماده ۳۷ قانون نظام صنفی کشور درخواست تأسیس بانک را از بانک مرکزی مطرح کنند.

وی بیان کرد: بر این اساس، هیچ ضرورتی به این اصلاحیه وجود ندارد و اصناف می‌توانند بر اساس قانون موجود از بانک مرکزی درخواست تأسیس بانک کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا