سیاسی

اعلام حمایت شورای وحدت از کاندیداتوری پورمحمدی

شورای وحدت اصولگرایان از کاندیداتوری مصطفی پورمحمدی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته چهارمین گردهمایی کشوری با حضور یکصد نفر از رؤسای استانی شورای وحدت، دبیران کل احزاب و رؤسای کمیته‌های اقشار در تهران برگزار و دو موضوع تقویت و توسعه تشکیلات شورای وحدت و گزینش نامزد مورد حمایت شورای وحدت در انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیر موردبررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در رابطه با موضوع تقویت و ارتقا فعالیت‌های شورای وحدت، ضمن اشاره به بلوغ سیاسی تشکیلات و اهمیت افزایش توانمندی در معرفی نامزدها در انتخابات شوراها، مجلس و… تاکید شد. این نامزدها می‌بایست از اعضا و چهره‌های مرتبط با تشکیلات باشند.

علاوه بر این، حاضران در این نشست توافق کردند که شورای وحدت باید از واحد آموزشی و پژوهشی توانمند با هدف تولید و ارائه جزوات تحلیلی برخوردار باشد و به همین دلیل ضرورت دارد شورای وحدت برنامه سالانه استانی و ملی خود را تدوین کند.

در دومین بخش از چهارمین نشست شورای وحدت، اعضا، به ارزیابی نحوه گزینش و تأیید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری، آرایش تأیید شدگان و تناقضات در این موارد پرداخته و نقدهایی جدی را مطرح کردند.

در ادامه بحث پنج نفر از نامزدهای ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفته و نقاط قوت و ضعف آن‌ها بیان شد و در بخش پایانی این بحث پس از استماع نقطه نظرات حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، سوابق و خدمات ایشان در بیش از چهار دهه گذشته مورد کنکاش قرار گرفت. در نهایت و در چارچوب رأی گیری شرکت کنندگان در نشست با تفاق آرا تصویب کردند، شورای وحدت با قاطعیت و به‌اتفاق آرا از نامزدی حجت الاسلام مصطفی پور محمدی حمایت کرده و همه ظرفیت‌های سیاسی و تبلیغاتی خود را برای انتخاب ایشان به‌کار خواهد گرفت.

علاوه بر این مصوب شد شورای وحدت با توجه به شکننده بودن آرایش نامزدهای ارزشی و ولایی بر ضرورت رایزنی با آن‌ها در صورت بحرانی شدن شرایط و اتخاذ بهترین تصمیم تاکید می‌کند.

همچنین در این جلسه که با ریاست منوچهر متکی و شهاب الدین صدر پیگیری شد، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی نیز برای دقایقی حضور یافته و به بیان نقطه نظراتش برای حاضرین پرداخت.

وی ضمن تاکید بر این مساله که تنها با هدف انجام وظیفه در قبال میهن اسلامی و مردم شریف کشور پا به عرصه رقابت‌ها گذاشته است، گفت: تا انتهای این مسیر بر عهد و قراری که با پروردگار و مردم کشورم بسته‌ام پایبند بوده و در دولت قرار، موضوع رسیدگی به معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی در اولویت اصلی خواهد بود.

در ادامه متکی ضمن اشاره به همراهی و همکاری جامعه روحانیت مبارز و شورای وحدت از ابتدای تأسیس این شورا، بر لزوم سازماندهی هر چه مناسب‌تر امکانات و ظرفیت‌های شورای وحدت برای حمایت از حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی تاکید کرده و خواستار حل مشکلات مردم در سایه توفیقات الهی و رهنمودهای مقام معظم رهبری شد.

گفتنی است؛ شهاب الدین صدر نیز به عنوان رئیس ستادهای مردمی شورای وحدت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری منصوب شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا