سیاسی

اعلام نظر سفیر ایران در باکو در خصوص تحولات منطقه قفقاز

در رشته توییتی مطرح شد؛

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در خصوص تحولات منطقه قفقاز و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران اعلام نظر کرد.


به گزارش ایلنا، سید عباس موسوی، سفیر ایران در باکو در رشته توییتی درخصوص تحولات منطقه قفقاز و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران نوشت: در مناقشات منطقه ای و بین المللی مواضع اصولی ‎جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب عزت، حکمت، مصلحت و براساس حق، انصاف، عدالت و حقوق بین الملل استوار است. ‎

وی ادامه داد: قوه عاقله نظام قطعا بهترین تصمیم را در بهترین زمان می گیرد و همیشه از منافع و امنیت ملی خود و منطقه پاسداری می کند.

سفیر ایران در باکو با بیان اینکه در ‎منافع حیاتی لابیگری، جانبداری هیجانی و عملیات روانی بی اثر است، اظهار داشت: اثرگذاری بر تصمیم سازان، تصمیم گیران و مجریان سیاست خارجی و دفاعی اگر واجد مولفه های فوق و فاقد عقلانیت و دوراندیشی باشد، مشکوک، مضر و بلکه تکمیل کننده پازل دشمنان ایران و تخریب ‎سیاست همسایگی دولت است.

به گفته موسوی، در موضوع همسایگان شمالی مواضع اصولی ‎ایران از ۳۰ سال پیش مشخص است و بارها توسط رهبر انقلاب، رئیس جمهور، وزیر خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه بیان شده که همانا تغییرناپذیری مرزهای بین المللی و تغییرات ژئوپولیتیکی است. درخواست ‎اعلام موضع اضافی و موازی با هر نیتی غیرحرفه ای و مضر است.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا