سیاسی

افزایش اعتبارات صندوق شکوفایی و نوآوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از افزایش اعتبار صندوق شکوفایی و نوآوری برای حمایت از مخترعان و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

رضا حاجی‌پور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: در جلسه امروز مسئولان صندوق شکوفایی و نوآوری با حضور در جلسه کمیسیون، گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود ارائه کردند.

وی افزود: طبق گزارش مسئولان این صندوق، اعتبارات صندوق شکوفایی و نوآوری برای حمایت از مخترعان، شرکت‌های دانش‌بنیان و … از 4 هزار میلیارد تومان در سال گذشته، به بیش از 7 هزار میلیارد تومان در سالجاری افزایش یافته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: در جلسه امروز بر این نکته تأکید شد که به جای اینکه جوانان نخبه ما برای کار علمی به این طرف و آن طرف بروند، باید ما به دنبال آن‌ها برویم و حمایت‌های لازم را از آن‌ها داشته باشیم تا شاهد فرار مغزها از کشور نباشیم.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه نماینده مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی گزارشی از اقدامات انجام شده در این مرکز ارائه کرد که گزارش ارائه شده نشان‌دهنده پیشرفت چشمگیر این مرکز در حوزه تحقیقات کشاورزی داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: ما در حوزه تحقیقات کشاورزی پیشرفت خوبی داشته‌ایم، اما نکته مهم اینجاست که دولت باید با ارائه تسهیلات، حمایت‌های لازم را از کشاورزان و باغداران در این زمینه به عمل آورد تا پژوهش‌های انجام شده جنبه اجرایی پیدا کند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا