سیاسی

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان انرژی اتمی و وزارت علوم

همزمان با هفته پژوهش انجام شد؛

همزمان با هفته پژوهش، تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی، فناوری، نوآوری و حمایتی میان سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان انرژی اتمی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای فرمان مقام معظم رهبری در انتخاب عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین برای سال ۱۴۰۱ و به منظور توسعه فناوری‌ها و پژوهش‌های کاربردی، رفع مشکلات و موانع صنعت هسته‌ای و پاسخ‌گویی به مطالبات جامعه علمی به امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه آمده است؛ لازم است بین سازمان انرژی اتمی ایران؛ دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و مراکز پژوهشی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای رشته‌های هسته‌ای و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ارتباطی نزدیک و متقابل وجود داشته باشد.

بر اساس این تفاهم‌نامه و با ایجاد این ارتباط می‌توان به پشتوانه ظرفیت علمی و فنی موجود در کشور و با استفاده از مشارکت اساتید، فناوران، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان موجبات رشد علمی، پاسخ‌دهی مناسب به نیازها و رفع موانع تولید را فراهم ساخت. این تفاهم‌نامه در ۶ ماده تهیه و تدوین شده و به امضای محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا