سیاسی

امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی دیدار کرد

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های فشرده خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، با حسین ابراهیم طه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزشمند دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در تنظیم و برگزاری اجلاس بانجول قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با طرح پیشنهاداتی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد؛ اقدام دبیرخانه سازمان برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل و ایجاد سازوکاری برای این موضوع، همچنین ایجاد واحدی در دبیرخانه برای رصد جنایات رژیم اسرائیل و انجام تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت است و تحقق این امر می‌تواند به ابتکار آفریقای جنوبی کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با دکتر امیرعبداللهیان، بر اهتمام ویژه سازمان همکاری اسلامی در پیگیری تجاوزات رزیم اسرائیل تاکید کرد.

وی همچنین ضمن استقبال از پیشنهادات حسین امیرعبداللهیان، آمادگی کامل دبیرخانه سازمان تحت مسئولیت خود برای همکاری با ایران را اعلام داشت.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ارائه ارزیابی خود از آخرین اوضاع بغرنج فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اسرائیل، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم و حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

آگهی
سیاسی

امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری شانگهای دیدار کرد

در سمرقند؛

وزیر امور خارجه که همراه با رئیس‌جمهور به سمرقند سفر کرده است، امشب با دبیرکل سازمان همکاری شانگهای دیدار کرد.


به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان که همراه با سید ابراهیم رئیسی برای شرکت در اجلاس رؤسای سازمان همکاری شانگهای به سمرقند سفر کرده است، امشب با ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور، در اولین بخش از برنامه‌های این سفر در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ایران و ازبکستان شرکت کرد.

همچنین مراسم امضای ۱۷ سند و یادداشت تفاهم همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان از سوی مقامات دو کشور در حضور «رئیسی» و «شوکت میرضیایف» برگزار شد و در پایان دو رئیس جمهور نیز بیانیه مشترک دو کشور را امضا کردند.

افزایش همکاری در عرصه‌های کشاورزی، انرژی، گمرک، تلاش برای توسعه همکاری‌های ورزشی، علمی، فناوری و نوآوری، افزایش تبادلات فرهنگی، همکاری در زمینه بهداشت و درمان، عملیاتی سازی حمل و نقل بین‌المللی از طریق بندر چابهار، همکاری‌های محیط زیستی، توسعه صنعت گردشگری و تسهیل صدور روادید برای تجار، اعضای محافل علمی و گروه‌های توریستی موضوع اسناد همکاری امضا شده میان مقامات دو کشور هستند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا