سیاسی

امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه، امور اروپایی و تجارت مالت



وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عصر پنجشنبه با آقای یان بورگ وزیر امور خارجه، امور اروپایی و تجارت مالت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، امیرعبداللهیان با اشاره به سوابق خوب همکاری های تجاری دو کشور در گذشته، ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها بزودی در مسیر درست خود قرار گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان به ظرفیتهای همکاری دو کشور در زمینه‌های شیلات، کشاورزی، دارو و فناوری اشاره کرد و گفت علاقمند به تقویت همکاری دو کشور در زمینه های بندری و کشتیرانی هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به عضویت مالت در شورای امنیت سازمان ملل، آن را یک فرصت برای نقش آفرینی سازنده در قضای بین المللی  دانست.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به عضویت مالت در اتحادیه اروپا و ساختارهای اروپایی، گفت در دیدار با آقای بورل مسئول عالی سیاسی اتحادیه اروپا توافق کردیم که گفتگوهای نیرومندتری میان ایران و اتحادیه انجام شود.

امیرعبداللهیان همچنین مواضع کشورمان در خصوص برجام و مذاکرات رفع تحریم ها، فلسطین و اوکراین را برشمرد.

آقای یان بورگ وزیر امور خارجه، امور اروپایی و تجارت مالت نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت، علاقمند به همکاری‌های دوستانه و سازنده با ایران هستیم. وی افزود، همواره نیازمند دیدار و گفتگو برای شناخت و درک بهتر تحولات هستیم و از پیشرفت تحولات مثبت در روابط خارجی و منطقه‌ای ایران حمایت‌ می کنیم.

 

 
 
 
 
 

آگهی
دکمه بازگشت به بالا