سیاسی

امیرعبداللهیان وارد کویت شد

دقایقی پیش؛

دقایقی پیش، وزیر امور خارجه کشورمان در فرودگاه کویت مورد استقبال سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر امور خارجه این کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به نمایندگی از حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران به منظور ابراز تسلیت و همدردی با دولت و مردم کویت به مناسبت درگذشت امیر فقید شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح به کویت سفر کرده است، در فرودگاه کویت مورد استقبال سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر امور خارجه کویت قرار گرفت.

آگهی
بین الملل

امیرعبداللهیان وارد کویت شد


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سومین مقصد سفرش به حاشیه خلیج فارس و پس از سفر به قطر و عمان، وارد کویت شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به کویت، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی سیاسی و در سومین مقصد سفرش به حاشیه خلیج فارس و پس از سفر به قطر و عمان وارد کویت شد. 

وی در بدو‌ ورود به فرودگاه مورد استقبال شیخ سالم عبدالله الصباح وزیر خارجه کویت قرار گرفت.

این نخستین سفر امیرعبداللهیان به کویت پس از تصدی وزارت امور خارجه است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر امور خارجه کویت دوم فروردین ۱۴۰۲ در خصوص روند مناسبات دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. 

امیرعبداللهیان در سفر به قطر و عمان با مقامات عالیرتبه این کشورها دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخت.

امیرعبداللهیان بامداد سه‌شنبه ۳۰ خرداد و در بدو‌ ورود به دوحه در توئیتر درباره این سفر نوشت: استمرار توسعه‌ همه‌جانبه روابط با همسایگان یکی از محورهای بنیادی در دکترین سیاست خارجی متوازن دولت است.

وی با ذکر این نکته که همسایگان ایران از ظرفیت‌ اقتصادی، تجاری و سیاسی پراهمیتی بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: در راستای بسط بیشتر روابط و پیگیری مصوبات سفرهای دوجانبه قبلی مقامات عالی، امروز عازم قطر و عمان شدم.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا