سیاسی

انتخاباتی شدن فضا نباید باعث اخلال در خدمت‌رسانی به مردم شود

مخبر:

سرپرست ریاست جمهوری گفت: انتخاباتی شدن فضای کشور به هیچ‌وجه نباید باعث اخلال در روند خدمت‌رسانی به مردم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در جلسه هیات دولت که بعد از ظهر امروز یکشنبه برگزار شد، با تبریک فرارسیدن روز عرفه و عید سعید قربان، ادامه تلاش و کار جدی را اولویت اصلی برای همه اعضای دولت سیزدهم دانست و تاکید کرد: انتخاباتی شدن فضای کشور به هیچ‌وجه نباید باعث اخلال در روند خدمت‌رسانی به مردم شود و این دولت باید راه خدمت‌گزاری خالصانه و بی‌منت به مردم را به‌عنوان یادگار رئیس جمهور شهید تا آخرین روز فعالیت ادامه دهد.

وی همچنین با تقدیر از تدابیر صدا و سیما برای پوشش مطلوب و موثر رخدادهای انتخاباتی و تبلیغات کاندیداها، خواستار تداوم این روند تا برگزاری انتخاباتی پرشور شد.

پیگیری جدی اجرایی شدن همه موافقت‌نامه‌های منعقد شده با کشورهای خارجی که مقدمات آن طی شده است، از دیگر تاکیدات سرپرست ریاست جمهوری در جلسه امروز هیات دولت بود.

مخبر در بخش پایانی سخنان خود حفاظت از محیط‌زیست را از اولویت‌های همیشگی دولت مردمی و شهید دکتر رئیسی عنوان کرد و از وزارت جهادکشاورزی و سازمان حفاظت محیط‌زیست خواست که با جدیت و حساسیت از تغییر کاربری اراضی، به‌ویژه اراضی کشاورزی جلوگیری کنند.

در جلسه امروز هیات دولت وزیر نفت با اعلام این خبر که امروز معادل ۲ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های فنی و مهندسی بخش خصوصی کشور به امضا رسید، گفت: بنا به توصیه و تاکید رئیس جمهور شهید، ما در صنعت نفت معطل به نتیجه رسیدن مذاکرات یا همکاری شرکت‌های خارجی نماندیم و بر بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های داخلی تکیه کردیم.

جواد اوجی افزود: میدان نفتی «چنگوله» در استان ایلام، جزو آخرین میادین نفتی مشترک کشور بود که امروز قرارداد توسعه و افزایش تولید آن با یک شرکت داخلی منعقد شد. همچنین امروز قرارداد توسعه میدان نفت «بند کرخه» نیز با شرکتی دیگر به امضا رسید تا شاهد افزایش قابل توجه استفاده از ظرفیت‌های فنی و مهندسی داخلی در صنعت نفت کشور باشیم.

وزیر نفت همچنین از امضای اولین قرارداد خرید خدمات فرآورشی از بخش خصوصی کشور در تاریخ وزارت نفت خبر داد که بر اساس آن دو شرکت داخلی با دستگاه‌های سیار، روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت را در همان محل تاسیسات سرچاه، فرآورش خواهند کرد.

اوجی گفت: پیش‌بینی می‌شود در قبال این قرارداد ۲ میلیارد دلاری، بیش از ۱۷ میلیارد دلار از محل افزایش تولید و فرآورش نفت عاید کشور شود.

وزیر جهادکشاورزی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از افزایش مستمر نرخ رشد بخش کشاورزی در طول سال ۱۴۰۲ از منفی ۴,۶ درصد در بهار تا رسیدن به مثبت ۶ دهم درصد در زمستان و تداوم آن در فصل بهار ۱۴۰۳، اظهار داشت: در بخش خرید گندم نیز امروز از مرز ۴.۵ میلیون تن عبور کردیم که نسبت به سال گذشته در همین زمان ۴ درصد افزایش را شاهدیم و این افزایش خرید، تا پایان دوره برداشت گندم بیشتر نیز خواهد شد تا برای دومین سال متوالی از واردات گندم بی‌نیاز باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز در جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به دیدار روز گذشته ۷۰ نفر از برگزیدگان المپیادهای جهانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری از حرکت علمی دولت مردمی قدردانی کرده و فرمودند که اتفاقات مثبت رخ داده در بخش علمی کشور در دولت شهید رئیسی مشهود است و به عنوان مثال موفقیت‌های کشور در المپیادهای جهانی در ۲ سال اول این دولت بیش از ۴ سال قبل بود که باید این توفیق را به روح شهید رئیسی نیز تبریک بگوییم و بار دیگر از حمایت‌های ایشان از فعالان علمی کشور قدردانی کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت صیانت از محیط‌زیست و اراضی زراعی و ملی تصریح کرد: نباید اجازه تغییر کاربری به اراضی کشاورزی داده شود و وزارت جهادکشاورزی و دیگر دستگاه‌های مسئول باید در این زمینه حساسیت لازم را داشته باشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا