سیاسی

انجام دادرسی الکترونیکی در مجتمع تجدید نظر استان مرکزی

ایسنا/مرکزی رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در مجتمع تجدید نظر استان مرکزی، دادرسی به صورت کاملا الکترونیکی انجام می شود.

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی دوازدهم شهریورماه در شورای قضایی  استان که با حضور رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به سرمایه گذاری قوه قضاییه در استان به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جهت افتتاح مرکز داده ها، اظهار کرد: بستر اصلی و مهم تحقق و اجرای سند تحول قوه قضاییه، فناوری است. امروز در استان مرکزی این پایه گذاری به مرحله اجرا رسید که در راستای تکریم مردم، رفع اطاله دادرسی و خدمت به مردم مورد استفاده قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: قوه قضاییه پیشرو در ارائه خدمات فناوری محور است. این قوه در تحقق دولت الکترونیک و ارائه خدمات حقوقی و قضایی و به کارگیری فناوری روز دنیا و تکنولوژی پیشتاز است، سامانه های متعددی در بستر شبکه داخلی طراحی و بارگذاری شده است و خروجی مناسبی نیز داشته است.
موسوی با اشاره به اینکه در حوزه دادرسی الکترونیکی، مجتمع تجدید نظر کاملا الکترونیک است و این الکترونیکی شدن منجر به دادرسی الکترونیکی اکثر پرونده ها در مرکز استان شده است، گفت: دادرسی زندانیان باید حضوری باشد که درصدد تدوین پیوست حقوقی برای دادرسی الکترونیکی هستیم. در ابلاغ الکترونیک رشد و ارتقای خوبی داشتیم و در بحث تمام الکترونیک شدن دادرسی عملکرد موفقی ثبت شده است و از خردادماه تاکنون ۴۰ هزار پرونده الکترونیکی رسیدگی شده است که این امر کاهش هزینه ها از جمله تهیه کاغذ و کاهش خطاها و … را به دنبال دارد.
وی بیان کرد: در زمینه بایگانی الکترونیکی و آرشیو، اقدامات خوبی انجام شده است، اما نیازمند حرکت پرشتاب در این حوزه هستیم. نیروی انسانی و سخت افزار کم است، در پالایش پرونده ها حدود ۵۵ درصد کار انجام شده است و رتبه استان در این حوزه هشتم کشور عنوان شد، چراکه منابع انسانی کار غیرسیستمی انجام داده است، اما به دلیل نداشتن سخت افزار کارها نیمه تمام باقی مانده است و جایگاه استان از رده هشتم به رده ۲۸ تنزل یافت.
به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیران حوزه های مختلف دادگستری استان نیازها، پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کردند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا