سیاسی

انقلاب، جهاد و مقاومت، ایثار و شهادت| امنیت ما محصول عمل جهادی و روحیه شهادت‌طلبانه است


یک مدرس دانشگاه با بیان اینکه امنیت ما محصول عمل جهادی و روحیه شهادت‌طلبانه است، گفت: می‌توانیم در میدان جنگ روایت‌ها با «جهاد تبیین» پیروز شویم و در راستای ارتقای ضریب امنیت ملی حرکت کنیم.

آرش پاک اندیش مدرس دانشگاه و پژوهشگر انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ضمن تبریک دهه فجر و با اشاره به نامگذاری ۱۴ بهمن با عنوان « انقلاب اسلامی، ثبات، امنیت و  اقتدار نظامی» گفت: ثبات، امنیت و  اقتدار نظامی که به برکت انقلاب اسلامی به آن رسیدیم از مسائل بسیار مهم است. از سویی صیانت از استقلال و امنیت کشور از مهمترین محورها در نظام فکری مقام معظم رهبری است.

این پژوهشگر انقلاب اسلامی افزود: در چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی به برکت خون پاک شهدا و مجاهدت های حافظان امنیت و با حضور جوانان مومن انقلابی که موتور محرکه انقلاب هستند در میدان جنگ روایت‌ها با «جهاد تبیین» می توانیم با شیوه های جنگ نامتقارن پیروز شویم و در راستای ارتقای ضریب امنیت ملی حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: مهمترین راهبرد برای ایجاد یک تمدن انقلابی و اسلامی در چله دوم انقلاب، داشتن روحیه انقلابی و عمل جهادی است.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: هفت شاخص در خصوص عمل جهادی در بیانیه گام دوم مورد تاکید قرار گرفته که شامل عزت و افتخار ملی، اعتماد به نفس ملی، استقلال در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، آزادی، استقرار عدالت و نفی تبعیض است. تحقق این محورها در سایه امنیت و اقتداری که در طی ۴۳ سال اخیر ایجاد شده، ممکن است.

پاک اندیش افزود: در چهل و سومین بهار انقلاب فصل جدیدی از دیپلماسی مقتدارنه در کشور آغاز شده و تعامل قوی با همسایگان و توجه به شرق و اهمیت ویژه به دیپلماسی اقتصادی موجب اختلال در سیستم محاسباتی غرب شده است.

عضو اندیشکده حکمرانی اسرا ادامه داد: امروز این اقتدار باعث شده که بگوییم جریان مرعوب و شیفته غرب باید بداند دوران واگذاری امتیازات یک جانبه از جیب مردم ایران به نفع بیگانه برای حفظ بقای سیاسی به پایان رسیده است.

پاک اندیش یادآور شد: هدف امریکا از مذاکره با ایران نفوذ به زیرساخت های حیاتی کشور و نهایتاً تضعیف توان موشکی و محدودسازی قدرت منطقه ای ایران است و شکل گیری ایرانی ضعیف هدف نهایی آمریکاست. لذا باطل السحر توطئه های استکبار علیه مردم ایران دستیابی به ایرانی قوی است.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه در سال های گذشته گره زدن اقتصاد کشور به پروژه برجام موجب تضعیف امنیت اقتصادی شد، اظهار داشت: در سند براندازی نظام اسلامی که به دستور آمریکا و مدیر مرکز اکثریت ایرانیان ساکن آمریکا برای پروژه براندازی، در استریت ژورنال چاپ شد، می توان به برنامه ریزی بلند مدت دشمن برای نفوذ در لایه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و مدیریتی کشور پی برد.

وی اضافه کرد: تاکید مستمر مقام معظم رهبری به پروژه نفوذ اهمیت بالای این مساله را نشان می دهد. معظم له در دیدار ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ خود با مسؤولان و کارکنان وزارت اطلاعات به تقابل جدید امنیتی و اطلاعاتی دشمن با نظام اسلامی اشاره کرده و فرمودند: « یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، «نفوذ و تأثیرگذاری بر نظام محاسباتی مسؤولان» و «تغییر باورهای مردم» است که در این جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاه‌ها، باید تهاجم نیز انجام، و از هرگونه غفلت و ساده‌اندیشی جداً پرهیز شود.»

این پژوهشگر انقلاب اسلامی گفت: تضعیف مولفه های امنیت‌ ملی کشور ایستگاه آخر جریان شیفته غرب است. که این موضوع در امتداد پروژه سوخته «فتح سنگر به سنگر» تعریف می‌شود.

عضو اندیشکده حکمرانی اسرا افزود: در دهه فجر امسال شاهد اوج اقتدار انقلاب اسلامی ایران هستیم و صدای شکسته شدن استخوان های جبهه زر و زور تزویر به گوش می رسد. یاد امام روح الله بخیر که فرمود «تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم».

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا