سیاسی

انقلاب؛ معنویت و بصیرت، خدمت صادقانه| عقب ماندگی ناشی از بی‌کفایتی پهلوی‌ها تا حد زیادی جبران شده است


نماینده اصفهان در مجلس دهم، خدمت صادقانه را یکی از ابعاد مهم انقلاب دانست و گفت: انقلاب توانست عقب ماندگی های گسترده ناشی از بی کفایتی رژیم پهلوی را تا حد قابل قبولی جبران کند.

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده اصفهان در مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: محتوای انقلاب اسلامی مبتنی بر اصول اقتدار است. اگر این اصول اقتدار رعایت شود صفات ویژه انسانی از قبیل ایثار، گذشت در صراط توحید و ولایت خود را در قالب‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی به خوبی نشان می‌دهد.

وی افزود: تجلی موارد فوق در قالب ایثارگری است. در جنگ تحمیلی هشت ساله جوانان و نوجوانان ما وقتی این اقتدار را درک کردند آمادگی خود را برای هرگونه جهاد و مبارزه اعلام داشتند.

نماینده اصفهان در مجلس دهم اظهار داشت: جان‌فشانی‌هایی که در جریان جنگ تحمیلی شاهد آن بودیم در واقع همین ایثارگری‌هایی بود که ما شاهد تبلور آن در جریان انقلاب اسلامی بودیم. 

سالک خاطرنشان کرد: وقتی ما در کشور می‌بینیم که در صنعتی به خودکفایی رسیده‌ایم و قدرت رقابت در سطح جهانی را پیدا کرده‌ایم وقتی به شرکت‌های دانش‌بنیان نگاه می‌کنیم که کارهای بسیار بزرگی را انجام می‌دهند منشاء همه اینها ایثار است که با وجود  همه تحریم‌ها حتی در حوزه علمی با تلاش و مطالعه شبانه‌روزی باعث تحقق این موفقیت‌ها شده‌اند.

وی افزود: ما ۴۳ سال است که در تحریم هستیم این تحریم بعضاً شدت پیدا کرده و بعداً سبک شده اما در عمق این فشارها دستیابی به قلل جهانی بسیار مهم است. 

سالک، خدمت صادقانه را یکی از ابعاد مهم انقلاب دانست و گفت: انقلاب توانست عقب ماندگی های گسترده ناشی از بی کفایتی رژیم پهلوی را تا حد قابل قبولی جبران کند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا