سیاسی

انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، کارآفرینی| اگر تهدیدات نبود، توان نخبگان ما بیشتر صرف تحول اقتصادی کشور می‌شد


عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر تهدیدات علیه انقلاب و جنگ ۸ ساله نبود، نخبگان و استعدادهای ما به‌جای حوزه امنیتی، در حوزه اقتصاد کشور به‌کار گرفته می‌شدند و آن را متحول می‌کردند.

محمدکاظم انبارلویی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به سالروز چهل و سومین پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در اوایل دهه ۴۰ که امام (ره) نهضت اسلامی ایران را آغاز کردند، با سرکوب شدید رژیم پهلوی رو به رو شد و آن زمان عده‌ای امام (ره) را سرزنش می‌کردند که تو با قدرتی در افتادی که بزرگترین ارتش منطقه را در اختیار دارد و سربازان تو کجا هستند؟ امام(ره) فرمودند: سربازان من در گهواره‌ها هستند و سالها بعد سیل حضور جوانان و نوجوانان در دفاع مقدس گواه این ادعای امام (ره) بود.

وی با بیان اینکه در بهمن سال ۵۷ شاهد پیروزی انقلاب در برابر نگاه شگفت انگیز جهان هستیم، گفت: هیچ یک از استراتژیست‌های جهان پیروزی انقلاب اسلامی را پیش‌ بینی نمی‌کردند اما ملت ایران در بهمن ۵۷ انقلاب خود را به پیروزی رساند و امام(ره) در چند نوبت مراحل تثبیت حکومت را اجرا کردند.

انبارلویی با بیان اینکه انقلاب در شرایطی به پیروزی رسید که دو قدرت بزرگ جهان در اختیار تفکرات دموکراسی لیبرال و سوسیالیسم بود، خاطرنشان کرد: این دو قدرت به هیچ عنوان حاضر نبودند انقلاب اسلامی را به رسمیت بشناسند و با ایجاد جنگ داخلی، ترور و جنگ تحمیلی به‌دنبال این بودند انقلاب را به زانو در آوردند اما موفق نشدند. آنها هر ضربه که به انقلاب می‌زدند انقلاب نیرومندتر و قوی‌تر از گذشته می‌شد. 

این فعال سیاسی تاکید کرد: اکنون جمهوری اسلامی پس از چهار دهه به اعتراف تحلیلگران جهانی نیرومندتر از گذشته بوده و نفوذ آن امروز غرب آسیا را فرا گرفته است و در پنج قاره جهان طرفداران امام (ره) و انقلاب طرفداران پرو پا قرصی هستند که حاضرند جانشان را برای انقلاب امام خمینی (ره) فدا کنند. 

انبارلویی با بیان اینکه ما در جنگ دارای ۵ جبهه زمین، آسمان، دریا، سایبر و شناختی هستیم، گفت: اکنون آمریکایی‌ها پس از شکست در سه حوزه زمین، آسمان و دریا در حوزه‌های سایبر و شناختی با ایران وارد نبرد شده‌اند و ما اکنون دارای بزرگترین ارتش سایبری جهان هستیم و در تک و پاتک‌ها بسیار قدرتمند عمل کرده‌ایم. 

وی با بیان اینکه دشمنان در زمینه تحریم‌ها و فشار اقتصادی به دنبال شوراندن مردم علیه نظام هستند، گفت: مقام معظم رهبری از ده سال قبل مسئله تولید و اقتصاد مقاومتی را مطرح کنند اما آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت. 

عضو حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: در تولید ناخالص ملی ما دارای مشکلات عدیده‌ در بعد اقتصادی هستیم. ما در این ۴۰ سال به گواه اقتصاددان رو به جلو بودیم اما آنگونه که باید به دستاوردهای اقتصادی دست نیافتیم.

انبارلویی خاطرنشان کرد: تاکنون نخبگان جوان و انقلابیون ما در بخش امنیت مشغول فعالیت بودند و این سبب شد حوزه اقتصادی به دست دیگران بیفتد. اگر تهدیدات نظامی و جنگ نبود همین استعدادها در حوزه اقتصاد بکار گرفته می‌شد.

وی ادامه داد: ما امروز شاهد این هستیم که علاوه بر اینکه از بیرون دچار تحریم هستیم از درون نیز مورد تحریم برخی از عناصر داخلی قرار داریم. دولت گذشته می‌توانست با روابط درست و عاقلانه برخی از کشورها تحریم‌ها را دور بزند. منظور دولت قبل از ارتباط با دنیا آمریکا و سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان بودند. آنها روسیه و چین را جزو دنیا محسوب نمی‌کردند و رئیس جمهور چین و روسیه که در زمان روحانی به تهران آمدند با بی مهری رئیس جمهور ما رو به رو شدند. 

این فعال سیاسی گفت:‌ ما اکنون دریچه‌های توسعه را گشوده‌ایم و با حفظ استقلال و منافع ملی در صدد حل مشکلات با راهبردی اقتصاد مقاومتی هستیم و امیدواریم بتوانیم به زودی بر مشکلات اقتصادی فائق بیاییم.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا