سیاسی

ایرادات شورای نگهبان به مصوبه تغییر در نحوه تصویب بودجه در مجلس بررسی و اصلاح شد


سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مربوط به طرح تغییر در نحوه بررسی و تصویب بودجه در مجلس بررسی و اصلاح شد.

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه امروز صبح کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مربوط به طرح تغییر در نحوه بررسی و تصویب بودجه در مجلس بررسی و اصلاح شد.

وی افزود: ما پیش از این مصوب کرده بودیم که بودجه در دو مرحله در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گیرد، در مرحله اول دولت احکام بودجه را به مجلس ارائه کند و پس از تصویب جداول نیز بر اساس احکام توسط دولت تدوین و برای تصویب به مجلس ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: ایراد شورای نگهبان به این مصوبه این بود که احکام بودجه پس از تصویب در مجلس و قبل از ارائه به دولت باید به تایید شورای نگهبان نیز برسد که این موضوع در مصوبه کمیسیون گنجانده شد و مصوب شد تا احکام بودجه پس از تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان به دولت ارائه شود.

محمودی خاطرنشان کرد: با اصلاح این ایراد، ایراد دیگر این بود که ما با محدودیت زمانی بیشتری در بررسی بودجه مواجه می‌شدیم که در جلسه امروز مصوب شد به جای اینکه دولت مکلف شود 15 آبان ماه هر سال لایحه احکام بودجه را به مجلس ارائه کند، این کار در ابتدای آبان ماه هر سال انجام شود.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا