سیاسی

باهنر: عملکرد دولت در ظرف ۹ ماه قابل تقدیر است


دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری گفت: با اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ای موافقم اما باید روزنه ای برای بهبود این اقدام دولت پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نشست خبری محمدرضا باهنر دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین پیش از ظهر امروز (دوشنبه 16 خرداد) در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برگزار شد.

باهنر در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال امام، دهه کرامت را تبریک و درگذشت حجت الاسلام دعایی نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات را به اصحاب رسانه تسلیت گفت.

باهنر در ادامه عنوان کرد: جامعه مهندسین یکی از تشکل هایی است که سعی دارد مجمع عمومی خود را به صورت منظم برگزار کند، این حزب در سال ۹۹ مجمع عمومی خود را به صورت مجازی برگزار کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصلاح نظام پرداخت یارانه ای اقدام درستی بود؟ گفت: بنده هم با این اقدام دولت موافق بودم اما باید روزنه ای برای بهبود این اقدام دولت پیدا کرد.

دبیر کل حزب جامعه مهندسین ادامه داد: اقدام دولت اجتناب‌ناپذیر بود، اما دولت باید با خرد جمعی و تعامل با مراکز کارشناسی، شکاف ایجاد شده را ترمیم کند.

باهنر با بیان اینکه بسیاری از جریان ها موافق این تصمیم دولت هستند گفت: عموما چه موافقان و چه مخالفان در اصل انجام اصلاحات اقتصادی تردیدی ندارند؛ در این راستا مرحوم هاشمی هم در سال های ۷۳-۷۴ تصمیم گرفتند تغییرات اقتصادی در دولت ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام دولت، اقدام غیرقابل انکاری‌ بود اضافه کرد: دولت باید با خرد جمعی و تعامل با مراکز کارشناسی شفاف ایجاد شده را ترمیم کند.

باهنر در ادامه به جنگ اوکراین اشاره کرد و بیان داشت: قبل از جنگ اوکراین قیمت نفت جهانی ۵۰ دلار بود و ما در کشور سالانه بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار انرژی مصرف می‌کردیم، امروز که قیمت نفت به ۱۰۰ دلار رسیده است، سالانه ۳۰۰ میلیارد دلار مصرف انرژی داریم که باید این انرژی به تولید و رفاه تبدیل شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مقایسه ارزش یارانه فعلی در دولت سیزدهم و دولت دهم اظهار داشت: تورم منتظر قانون و دستور نیست؛ برای کنترل تورم باید عوامل تورم‌زا مدیریت شود؛ اگر برای تورم فکری نشود، ارزش یارانه ۴۰۰ هزار تومانی ۴ سال دیگر ۴۰ هزار تومان می‌شود.

دبیر کل حزب جامعه مهندسین به جلسه با معاون اول رییس جمهور اشاره کرد و گفت: طی جلسه ای که با آقای مخبر داشتیم گفتم باید یک کارگروه توانمند در جهت مدیریت تورم کشور ایجاد شود.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره عملکرد تیم اقتصادی دولت گفت: عملکرد دولت در ظرف ۹ ماه قابل تقدیر است؛ مبارزه با کرونا در این دولت که ایران را به یکی از پیشتازترین کشورها در مقابله با کرونا تبدیل کرده، قابل افتخار است.

وی با اشاره به ارتباط دولتمردان دولت سیزدهم با مردم اشاره کرد و افزود: حضور مسئولین دولت فعلی در بین مردم هم از اقدامات خوبی است حتی اگر مشکلی حل نشود. این خود سرمایه اجتماعی ایجاد میکند.

ادامه دارد . . . 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا