سیاسی

بخشی از حقابه هیرمند وارد خاک سیستان شد

بخشی از حقابه هیرمند وارد خاک سیستان شد


سخنگوی دولت گفت: متعاقب بارندگی‌های اخیر در افغانستان، بخشی از حقابه ایران با پیگیری‌های دولت طی روزهای اخیر، از سوی افغانستان پرداخت و وارد خاک ایران در منطقه جریکه سیستان شد. رایزنی‌های لازم جهت استیفای کامل حقابه کشورمان در دستورکار وزارت امور خارجه و وزارت نیرو قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به پاکستان گفت: در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان ۸ سند همکاری در حوزه‌های مختلف میان مقامات دو کشور امضا شد و افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور به میزان ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: رئیس‌جمهور فردا نیز به دعوت رسمی رئیس‌جمهور سریلانکا سفری یک روزه به این کشور در جنوب شرق آسیا خواهند داشت. در سفر سریلانکا نیز علاوه بر امضای تفاهماتی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و تجاری، ابر پروژه چندمنظوره ۲ سد و نیروگاه و انتقال آب که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، افتتاح و بهره برداری خواهد شد. در سفرهای خارجی هم برای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید اقداماتی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون برگزار شد، گفت: معاون اول رئیس‌جمهور در روزهای اخیر برای سومین‌بار از ابتدای سال با اعضای اتاق بازرگانی و نمایندگان بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن و کشاورزی جلسات مشترکی برگزار کرده است.در این جلسات برای تحقق شعار سال و رفع چالش‌های فعالان اقتصادی بحث،‌ بررسی و تصمیم‌گیری شد.

بهادری جهرمی با اشاره به سفر رئیس جمهور به سمنان گفت: از مردم شریف استان سمنان قدردانی می‌کنم؛ تمامی ارکان دولت شبانه روز در جهت رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند. رئیس جمهور  در جهت تحقق شعار سال از فرصت‌های خارجی برای ایجاد بازار خارجی به پاکستان و سریلانکا سفر کردند. در طول هفته گذشته سومین جلسه معاون اول رئیس جمهوری با بخش خصوصی برگزار شد. دولت سعی کرد با تعامل و همکاری با بخش خصوصی یک اقدام مشارکتی بین دولت و مردم را شاهد باشیم.

وی درخصوص حقابه ایران از هیرمند گفت: دولت از ابتدا پیگیر حقوق ملت ایران بوده و خواهد بود. متعاقب بارندگی‌های اخیر در افغانستان، بخشی از حقابه ایران با پیگیری‌های دولت طی روزهای اخیر، از سوی افغانستان پرداخت و وارد خاک ایران در منطقه جریکه سیستان شد. رایزنی‌های لازم جهت استیفای کامل حقابه کشورمان از رودخانه مذکور مطابق با معاهده هیرمند (۱۳۵۱)، کماکان در دستورکار وزارت امور خارجه و وزارت نیرو قرار دارد.

سخنگوی دولت در خصوص تعطیلات آخر هفته و افزایش آن، عنوان کرد: پیشنهاد دولت در لایحه‌اش افزایش تعطیلات بود و پیشنهاد دولت در مورد روز هم مشخص بود تا ما بتوانیم از امکانات این افزایش استقاده کنیم و تاکید داشت از نظرات کارشناسی بررسی شود و امیدواریم نظر دولت در مجلس تصویب شود.

وی با اعلام خبر ابلاغ فهرست مجوزهای تأیید محور، گفت: مصوبه هیئت دولت در خصوص فهرست مجوزهای تایید‌محور از سوی معاون اول رئیس جمهور در فروردین ماه ابلاغ شد. فرآیند تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار با سرعت قابل‌قبولی پیش می‌رود.



خبر در حال تکمیل می باشد…

آگهی
دکمه بازگشت به بالا