سیاسی

برخورد قاطع با گران‌فروشی و احتکار در قزوین

ایسنا/قزوین مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین از تشدید جرایم این دستگاه در برخورد قاطع با احتکار و گران‌فروشی خبر داد.

علیرضا حسن پور با اشاره به برخورد قاطع و تشدید جرایم احتکار و گران فروشی در استان قزوین اظهار کرد: طی روزهای گذشته به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر احتکار کالاهای اساسی در انبار یک بنکداری در قزوین، گشت سیار این اداره کل به محل اعزام شد و ۲۱ تن شکر در محل کشف شده و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل وجهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی تعزیرات حکومتی قزوین، وی با اشاره به عرضه اقلم اقلام احتکار شده با تشخیص قرارگاه امنیت اقتصادی استان در مراکز معین، ادامه داد: در بررسی‌های به عمل آمده با قید فوریت تخلف واحد صنفی در احتکار به قصد گران فروشی محرز و نهایتاً به الزام به عرضه و پرداخت جریمه در حدود یک میلیارد ریال در حق دولت محکوم شد.

حسن‌پور از کشف ماکارونی و روغن خوراکی احتکار شده در یک گشت مشترک تعزیرات از انباریک فروشگاه زنجیره‌ای خبر داد که با قید فوریت رسیدگی شد و متخلف ملزم به عرضه کالاهای اساسی و پرداخت ۱۵ میلیارد ریال در حق دولت محکوم شد.

وی گفت: طی یک گشت مشترک در قزوین ازیک واحد نانوایی که شکایات متعدد مردمی داشت بازرسی به عمل آمد و پس از احراز کم فروشی، این واحد به ۴ ماه تعطیلی، نصب بنر و جزای نقدی با اشد مجازات محکوم شد که با حضور نماینده اجرای احکام حکم باقید فوریت صورت گرفت.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قزوین با اشاره به به اختیارات تعزیرات حکومتی به موجب مصوبه سران قوا با رویکرد رسیدگی فوری در صحنه ارتکاب تخلف و صدور حکم قاطع و پلمب واحد متخلف، از شهروندان خواست، گزارش مردمی مربوط به تخلفات را با مراجعه به سامانه ۱۳۵ تعزیرات اعلام کنند تا در اسرع وقت به شکایات رسیدگی شود.

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا