سیاسی

برطرف شدن پدیده‌های اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی و شناخته شدن علل به وجود آورنده است

ایسنا/لرستان نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: برطرف شدن پدیده‌های اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی و شناخته شدن علل تاثیرگذار و فاکتورهای به وجود آورنده است.

مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص خودسوزی یک دست‌فروش در خرم‌آباد اظهار کرد: برطرف شدن پدیده‌های اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی و شناخته شدن علل تاثیرگذار و فاکتورهای به وجود آورنده است و سپس باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی افزود: در بحث برخورد ماموران شهرداری با یک نفر نمی‌توانیم بگوییم چه کسی مقصر است و باید برنامه‌ریزی درست و جامعی برای حل این مسائل دیده شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وقتی برنامه‌ریزی نباشد و افراطی با افرادی که سدمعبر ایجاد می‌کنند برخورد می‌کنیم و آن شخص نیز با مظلوم‌نمایی مردم طرف او را می‌گیرند و سپس شهر را منفعلانه رها می‌کنیم تا هر بلایی را سرش بیاورند این ناشی از عدم عقلانیت است که متاسفانه در بخش‌هایی از مدیریت کشور مشاهده می‌شود و این عقلانیت باید بر مدیریت ما حاکم شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قضاوت در این خصوص سخت است چون تمام عوامل تشکیل دهنده را در اختیار نداریم و شاید هیچ‌وقت در اختیار ما قرار نگیرند اما این موضع‌گیری‌های متناقض در فضای اجتماعی و مجازی می‌بنید نشان می‌دهد که برخورد ما (به لحاظ برخورد مدیران و قضاوت مردم) با مسائل اجتماعی اشتباه بوده و دلیلش هم این است که پدیده‌های اجتماعی نه یک‌روزه ایجاد می‌شوند و نه علت واحدی دارند بلکه در طول زمان به وجود می‌آیند و علل متعددی دارند.

ویسکرمی با بیان اینکه مدیران با عقل، تدبیر، حوصله، مساله‌شناسانه و پژوهش وارد شوند و علل و ابعاد مساله را بررسی و با کمک متخصصان امر آن را حل کنند.

وی بیان کرد: مردم باید از قضاوت سطحی، شتابزده و بدون شناخت و از فشار روانی بر روی مسئولین خودداری کنند و هم مسئولین نیز مواظب باشند تحت فشارهای اجتماعی عقلانیت و مدیریت اجتماعی خود را از دست ندهند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فرهنگ عمومی جامعه باید با یک برنامه هدفمند مدیریت شود و ارتقاء یابد و هم مدیران باید حساب‌شده، دقیق و کارشناسانه و با برنامه‌ریزی وارد حل مساله شوند و مشکلات را فارغ از جوهای احساسی گذرا بتوانند مدیریت کنند و کلید آن در تصمیم‌های عقلانی مدیران و ورود عقلانی به حل مساله است.

ویس‌کرمی در خصوص شهادت مامور پلیس در شیراز نیز گفت: براساس شرع مقدس و احکام فقهی، دفاع از جان واجب است حتی اگر به قیمت کشته‌شدن فرد مهاجم بینجامد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر حقوقی بالاخره مراحلی در بحث پلیس و برخورد با مجرم و یا کسی که قانون‌شکنی می‌کند وجود دارد، بیان کرد: از طرفی باید آمادگی‌هایی در نیروهای نظامی و انتظامی وجود داشته باشد که با افراد عادی متفاوت باشند.

ویسکرمی افزود: این انتقاد وجود دارد که چرا قانون استفاده از سلاح ضعیف است و چرا اگر قانون حمل سلاح مشکل داشته، ناجا لایحه به دولت و مجلس نداده و آن را اصلاح کند و این ضعف به فرماندهی ناجا بر می‌گردد.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا