سیاسی

برگزاری اولین رویداد هوشمند سازی ازمزرعه تا سفره با همکاری شرکت های دانش بنیان

رییس مرکز تحقیقات و نوآوری سازمان اتکا با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال افرینی نامگذاری کرده اند، گفت: این رویداد با هدف شناسایی ظرفیت ها و شرکت های دانش بنیان و به منظور هوشمندسازی و افزایش بهره وری از تولید تا مصرف برگزار شد.


مهدی دلاوری رییس مرکز تحقیقات و نوآوری سازمان اتکا در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال افرینی نامگذاری کرده اند، گفت: کشاورزی هوشمند، دامپروری هوشمند، صنایع غذایی و بسته‌بندی‌های نوین هوشمند، انبارش، حمل و نقل و توزیع هوشمند، خرده فروشی و فروشگاه‌های هوشمند، محورهای این رویداد هستند.

وی با بیان اینکه سازمان اتکا جز معدود سازمانهایی است که از مزرعه تا سفره زنجیره دارد، گفت: این سازمان علاوه بر دارا بودن مزارع کشاورزی، دامپروری، شیلات، آبزیان، دارای صنایع غذایی و تبدیلی، توزیع و پخش، فروشگاه است و در تولید و عرضه این محصولات در بازار داخلی و خارجی نیز فعال است.

دلاوری اظهار کرد: سازمان اتکا با داشتن فروشگاه های زنجیره ای در کشور نیز بازار داخلی و مشتریان دائم دارد که زنجیره را کامل می کنند.

رییس مرکز تحقیقات و نوآوری سازما اتکا با اشاره به اینکه در عصر دیجیتال ما بدنبال بکارگیری فناوری های نوین هستیم، گفت:  هدف ما ارائه خدمات با کیفیت بالا به مصرف کنندگان و مشتریان است. 

وی افزود: ما بدنبال کاهش هزینه ها و خطای انسانی هستیم و قصد داریم مصرف آب را بهینه کنیم و از خاک بهره وری بیشتری داشته باشیم.

دلاوری با بیان اینکه در سازمان اتکا، اکوسیستم نوآوری را طراحی کردیم و از ظرفیت کل کشور برای تحقق اهداف فناورانه بهره می بریم، اعلام کرد: ما از شرکت های دانش بنیان، نوپا و خلاق و استارت آپی حمایت خواهیم کرد.

رییس مرکز تحقیقات و نوآوری سازمان اتکا ادامه داد: در این رویداد برنامه‌های متفاوتی نظیر؛ کارگاه‌های آموزشی و انتقال تجربه، پنل‌های تخصصی مرتبط با زنجیره غذایی هوشمند، سخنرانی و ارائه نیازمندی‌ها به اجرا درمی‌آید.

دلاوری افزود: در این رویداد حدود ۱۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور حضور یافته اند که با توجه به نیازهای مطرح شده از سوی سازمان اتکا، راهکارهای خود را برای هوشمندسازی زنجیره ارائه خواهند داد و پس از بررسی وارد مرحله اجرا می شوند.

این رویداد یک روزه با همکاری مرکز نوآوری صنعتی افق برگزار شد و شرکت‌های فناور و دانش بنیان و تیم‌های فعال در حوزه هوشمندسازی به منظور انجام پروژه‌های مرکز از جمله مخاطبان این رویداد هستند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا