سیاسی

برگزاری کمیسیون عالی مشترک ایران و سوریه در آینده نزدیک/ طی روزهای آینده هیأت ایرانی عازم وین خواهد شد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما درخصوص شروع گفت‌وگوها و تقویت همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی روزهای آینده هیأتی از ایران به وین اعزام خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان در نشست خبری با همتای سوری خبر داد:


به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که امروز چهارشنبه ۱۱ آبان میزبان «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه بود پس از دیدار و گفت‌وگو با همتای سوری خود در نشست خبری مشترک حضور یافت و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی در ابتدا ضمن خیرمقدم به وزیر خارجه سوریه گفت: گفت‌وگوهای متنوعی را در خصوص پیگیری همکاری‌ها و مناسبات دوجانبه به ویژه درباره همکاری‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری داشتیم.

وی افزود: در مقایسه با یک سال گذشته حجم تبادل تجاری دو کشور افزایش قابل توجهی داشته است. رفت و آمد هیأت‌های تجاری و اقتصادی در بخش خصوصی به صورت ویژه چشمگیر است.

امیرعبداللهیان با اشاره به مواضع میان دو کشور عنوان کرد: ایران در عرصه های منطقه‌ای و بین‌المللی در هماهنگی با سوریه از مواضع مشترکی برخوردار است. درباره روان سازی همکاری‌های تجاری واقتصادی مشورت کردیم.

وی ادامه داد: بر اساس مذاکرات انجام شده توافق داریم که در آینده نزدیک کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را با حضور نخست وزیر سوریه و میزبانی مخبر معاون اول رئیس جمهور در تهران برگزار کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین درخصوص گفت‌وگو و همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ما درخصوص شروع گفت‌وگوها و تقویت همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی روزهای آینده هیأتی از ایران به وین اعزام خواهیم کرد. بین آقای اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و رافائل گروسی مدیرکل آژانس اتفاق نظر وجود دارد و امیدواریم آژانس با تمرکز بر نگاه فنی براساس آنچه با هم در روزهای گذشته توافق کرده‌ایم نسبت به حل و فصل برخی از اتهامات مورد نظر آژانس و مطرح شده توسط آژانس علیه ایران بتوانیم از این مرحله از مسیر همکاری‌‌های فنی عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به موازات این اقدام در خصوص رسیدن به گام‌های نهایی توافق به رغم برخی اظهارات متناقض مقامات آمریکایی تبادل پیام‌ها ادامه دارد و نسبت به باز تنظیم جدول زمانبندی در چارچوب گفت‌وگوهای وین تبادل پیام‌ها از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا جریان دارد.

امیرعبداللهیان در پایان ابراز داشت: تا دقایقی دیگر با بورل تماس خواهم داشت و درباره آخرین هماهنگی‌ها گفت‌وگو خواهم داشت.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا