سیاسی

بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای تسهیل بازگشت زائران اربعین

وزیر کشور مطرح کرد؛

وزیر کشور تاکید کرد: ما برای تسهیل بازگشت زوار خودرو‌هایی را به داخل عراق اعزام کردیم تا بخشی از حمل و نقل را برعهده بگیرند.


به گزارش ایلنا، احمد وحیدی درباره تمهیدات برای موج برگشت زائران­ گفت: تردد زوار در همه مرز‌ها بسیار خوب و روان است. بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر عازم عتبات عالیات شده‌اند که از این تعداد، دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، تقریبا متوسط معطلی مسافران تا پیدا کردن وسیله نقلیه، بیست دقیقه است که این عدد در گذشته بیش از یک روز معطلی بود.

وزیر کشور با اشاره به راه‌های بازگشت اظهار داشت: با چهار بانده شدن مسیر مهران – ایلام، این مسیر همچون سال‌های گذشته یک طرفه نشد تا برای مردم محلی نیز مزاحمتی ایجاد نشود.

وحیدی با بیان اینکه فرصت خروج از مرز‌ها با “گذرنامه تمدید شده” یا “گذرنامه موقت مرزی” از صبح اربعین به پایان رسیده است، تصریح کرد: بازگشت زواری که با این شرایط در عراق حضور دارند، بلامانع است.

وی درباره تمهیدات برای موج برگشت زائران نیز خاطرنشان کرد: ما برای تسهیل بازگشت زوار خودرو‌هایی را به داخل عراق اعزام کردیم تا بخشی از حمل و نقل را برعهده بگیرند. همچنین­ بلافاصله افرادی را که قصد استفاده از راه آهن داشتند، پس از عبور از مرز به ایستگاه‌های راه آهن منتقل کردیم و افرادی که با خودروی شخصی آمدند به سمت ماشین شخصی‌شان هدایت کردیم.

وزیر کشور با بیان اینکه برای تسهیل برگشت زوار، بسیج عمومی در حمل و نقل صورت گرفت، ابراز داشت: از امکانات و ظرفیت‌های ادارات، وزارتخانه‌ها و حمل و نقل عمومی کشور، نیرو‌های مسلح، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و شهرداری‌ها استفاده شد. چنانکه هزار دستگاه وسیله نقلیه از محل شهرداری‌های کشور در مهران به حمل و نقل زوار کمک می‌کنند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا