سیاسی

بودجه با برنامه هفتم توسعه انطباق دارد

قادری در موافقت با لایحه بودجه؛

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تمام تلاش دولت بر این بوده که لایحه بودجه سال آینده با سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه انطباق داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در کشور با آن مواجه هستیم و در طول سالیان گذشته شاهد مشکلاتی از جمله تحریم‌ها بوده و همچنان هستیم، باید به گونه‌ای عمل کنیم که بی‌ثباتی‌هایی که بعضاً در کشور وجود داشت، مجدداً تکرار نشود.

وی افزود: دولت در لایحه بودجه سال آینده، رشد ۱۸ درصدی درآمدها را پیش‌بینی کرده که به معنای یک بودجه انقباضی است و در شرایط تورمی موجود، جهت‌گیری کاملاً درستی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در حوزه مولدسازی باید به این مساله توجه شود که مقاومت‌هایی از سوی دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود که عملاً قدرت مانور دولت را می‌گیرد و در شرایطی که دولت بدهی‌های زیادی دارد، افزایش واگذاری دارایی‌های مالی یا استقراض از مردم، کاری منطقی نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه رشد بیش از ۵۰ درصدی مالیات امکان‌پذیر نیست افزود: اگر در شرایط رکودی موجود بخواهیم بیشتر از این عدد مالیات را اضافه کنیم، رکود افزایش می‌یابد. درباره درآمدهای نفتی هم باید این مساله مورد توجه قرار گیرد که هم ظرفیت تولید بیش از این نداریم و هم فشارهای خارجی اجازه فعالیت بیشتر را به ما نمی‌دهد.

قادری تاکید کرد: سرجمع اعداد کلان بودجه مناسب است و دولت تمام تلاش خود را انجام داده که شاهد کاهش تراز عملیاتی، سرمایه‌ای و مالی بودجه باشیم و یک مسیر منطقی را در بودجه طی کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: دولت در این لایحه منابعی را از محل تسهیلات و منابع بانکی برای رشد اقتصادی در نظر گرفته و تمام تلاش دولت این بوده که لایحه بودجه سال آینده با سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه انطباق داشته باشد.

وی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: مطابق با برنامه هفتم توسعه باید ۴۰ درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان در سال ۱۴۰۳ اجرایی شود که با منابعی که الان برآورد می‌شود، نگرانی‌هایی وجود دارد اما امکان برخی منابع از سوی مجلس وجود دارد تا این نگرانی، مرتفع شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا