سیاسی

بودجه سال۱۴۰۲ پیش از برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار نمی‌گیرد

قالیباف در پاسخ به آصفری:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که برنامه پنج ساله هفتم تصویب نشود، بودجه در دستور کار قرار نمی‌گیرد، دولت بر اساس قانون آئین‌نامه داخلی اقدام می‌کند و بر این اساس پیش می‌رویم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، ۱۸ آبان ماه) در نشست علنی مجلس در اخطار قانون اساسی گفت: چند روز آینده قرار است بودجه کل کشور به مجلس بیاید؛ اما باید بدانیم برنامه هفتم کشور اولویت دارد چراکه بودجه، باید بر اساس برنامه هفتم کشور بسته شود؛ ولی هنوز برنامه هفتم به مجلس نیامده است.

وی بیان کرد: اگر قرار است ردیف‌هایی را در بودجه مشخص و تبصره‌هایی را تعیین کنیم باید بر اساس برنامه پنج ساله نظام تعیین شود. درخواست می‌کنم در جلسه سران قوا به رئیس‌جمهور اعلام کنید که هرچه سریع‌تر برنامه هفتم کشور را ارائه دهد هرچند فرصت گذشته است اما مجلس باید بتواند اول برنامه هفتم را تصویب کند.

آصفری با تاکید بر اینکه بودجه کشور را باید بر اساس برنامه پنج ساله ببندیم، عنوان کرد: این موضوع باید به طور جدی و به عنوان مطالبه‌ای مهم در نظر گرفته شود. نمی‌توانیم بودجه‌ای بنویسیم که با برنامه پنج ساله مغایرت داشته باشد چراکه دولت نمی‌تواند در این ریل و مسیر که ما مشخص می‌کنیم حرکت کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار آصفری، گفت: به نمایندگان اطلاع می‌دهم که در جلسه سران این موضوع مطرح شد و رئیس جمهور در جریان این موضوع قرار گرفته است. طبق قانون آئین نامه داخلی تا برنامه پنج ساله هفتم تصویب نشود، بودجه در دستور کار قرار نمی‌گیرد، دولت بر اساس قانون آئین‌نامه داخلی اقدام می‌کند و بر این اساس پیش می‌رویم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا