سیاسی

بیانیه کانون دانشگاهیان| تاکید بر نقش و جایگاه رهبری در پیروزی و ثبات انقلاب


کانون دانشگاهیان طی بیانیه‌ای تاکید کرد: نقش و جایگاه رهبری و راهگشایی‌های ساختار سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه، نقشی بی‌بدیل در طرح نوین نظام حکومتی بر ویرانه‌های نظام طاغوتی داشته و همین اثرگذاری بی‌بدیل، مواضع فکری ملت ایران را در جریان تکامل انقلابی خود، هم از غبارها و زنگارهای تاریخی زدوده است.

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی بیانیه‌ای به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ایام دهه فجر، یادآور عزم توأم با هوشیاری و زمان شناسی ملتی است که با تمام وجود به دنبال، زدودن زنگارهای استبداد و استکبار از دامن این ملت در دوران حال و آینده بوده است.

حرکت یکپارچه ملت در سالهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، نه فقط منحصر در همان سال بلکه ریشه در خرداد ۱۳۴۲ داشت؛ محوریت امام و اعتراض امام به استبداد داخلی و نظام سلطه، الهام بخش ملتی شد که مبارزات مکتبی خود را با کسب تجربه از دیگر نهضت های سده های گذشته، به پیش برد.

نظام ضداستبدادی مشروطه و نهضت ضداستعماری ملی شدن صنعت نفت، تجربه های گرانباری بود که نشان داد با تکیه بر رویکرد اصیل اسلامی می توان، ملت و کشور را از استبداد و استعمار، نجات داد.

پیوند مستحکم ملت با امام و پیشگامی فکری معتقدان به مبانی اسلامی اعم از تحصیل‌کردگان دانشگاه و فعالان تأثیرگذار حوزه، راهی را پیش روی ملت ایران باز کرد که تمام تلاشهای بی وقفه استکبار در طول دهه های گذشته، نتوانست جلوی این حرکت شتابان برای پیشرفت ملت ایران را بگیرد.

قشر آگاه و مسئول جامعه در سنگر مسجد، حوزه‌های علمیه و دانشگاه، به روشنگری پرداخته‌اند و اکنون هوشیاری و آگاهی مبارزاتی و مکتبی ملت ایران در بالاترین سطح خود قرار دارد؛ به‌گونه‌ای که هیچ گونه استبداد و سطله گری بیگانه را برنمی تابند.

انقلاب اسلامی، انگیزه منسجم و نوینی را برای ایرانیان ایجاد کرده است که اینک نه تنها برای مردمان منطقه؛ بلکه در سایر نقاط عالم اعم از آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و حتی اروپا و خود آمریکا نیز الهام‌بخش شده است و نظام سلطه دیگر نه در موضع تمام عیار سلطه‌گری بلکه در سراشیبی شکست در برابر خواست ملتها قرار گرفته است.

نقش و جایگاه رهبری و راهگشایی‌های ساختار سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه، نقشی بی‌بدیل در طرح نوین نظام حکومتی بر ویرانه‌های نظام طاغوتی داشته است و همین اثرگذاری بی‌بدیل، مواضع فکری ملت ایران را در جریان تکامل انقلابی خود، هم از غبارها و زنگارهای تاریخی زدوده است و هم افکار ایرانیان را از آموزه‌های فکری بیگانه، پاک کرده است.

اینک در آستانه ۲۲ بهمن۱۴۰۰ شمسی، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با تکیه بر همین نگرش و رویکرد اصیل اسلامی و انقلابی، بر این باور است که دانشگاهیان به‌عنوان پیشگامان فکری و فرماندهان جنگ نرم باید رسالت تاریخی خویش را برای تکمیل موفقیت‌های اساسی و غلبه بر ضعف‌هایی که در بخش‌هایی از حرکت جامعه به ویژه در عرصه های مدیریتی وجود دارد، ایفا نماید.

گسترش قسط و عدل و کمک به استقلال سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و توسعه همبستگی ملی، وظیفه‌ای است که دانشگاهیان در کنار سایر آحاد جامعه، بر عهده دارند؛ رشد فضایل اخلاقی و مبارزه با مظاهر فساد و تباهی، بالابردن سطح آگاهی‌های عمومی و تربیت نسل حال و آینده، محورهای اساسی است که دانشگاهیان نقش کم‌نظیری در تحقق آن دارند و باید برای دستیابی به جامعه‌ای دانا و توانا نقش تاریخی خود را ایفا کنند.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی که در سال‌های اخیر نقش قابل‌توجهی در کمک به دولت و مجلس و سایر نهادها و قوای کشور داشته است تا بتواند وفاق عملی قوا را به عنوان یک فرصت محقق سازد، اینک با فهم عمیق از شرایط و موقعیت کشور، تلاش می کند تا هر گونه کمک به روند بهبود وضعیت کشور را سرلوحه خویش قرار دهد.

اکنون، دولت و مجلس و قوه قضاییه، همکاری لازم را با یکدیگر دارند و در همین فرصت محدود دولت سیزدهم و مجلس یازدهم، دستاوردهای مهمی در حوزه دیپلماسی داشته‌اند و گسترش نگاه به آسیا و کشورهای همسایه و تنش‌زدایی عملی را با سرعت پیش برده‌اند و کانون دانشگاهیان چنین رویکردی را برای برون‌رفت از نابسامانی‌ها مؤثر می داند.

اکنون که دولت موفق شده است در زمینه غلبه بر کرونا، دستاوردهای قابل‌توجهی داشته باشد؛ و قوای متحد کشور نقاط ضعف اساسی را شناسایی کرده‌اند و نیروهای خدوم را بکار گرفته‌اند و منافع ملت را محور فعالیتهای خود قرار داده‌اند، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به عنوان یک نهاد خیرخواه، هم بر این نکته تاکید می کند که ایجاد عدالت حداکثری یک ضرورت و خواست عمیق ملت است و هم بر این نکته تأکید می‌نماید که نخبگان کشور، در عمل به میدان آمده ‎اند تا ترک فعل‌های گذشته و کم‌کاری‌ها و سوء مدیریت‌های رخ داده را خاتمه دهند.

کانون دانشگاهیان بعنوان بزرگترین تشکیل سیاسی دانشگاهیان کشور، آمادگی خود را برای کمک فکری و علمی به همه بخش‌های مدیریتی کشور، اعلام می‌کند و دفاع از حقوق ملت و حمایت از اقدامات مبتنی بر خرد و دانایی مدیریتی را در دستور کار خود دارد و برای تقویت چنین روندی، آحاد ملت ایران را به حضور در عرصه دفاع از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، فرا می‌خواند و ۲۲ بهمن را به‌عنوان تجلی مشارکت مردم در حمایت از آرمان‌های اسلامی و دستاوردهای خون شهیدان، فرصتی مغتنم برای تجدید عهد با امام و رهبری می‌داند و ملت ایران را برای حضور دشمن‌شکن و اثرگذار خود در روز ۲۲ بهمن، برای حضور در صحنه، فرامی‌خواند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا