سیاسی

بیش از ۲۰ کشور به رژیم صهیونیستی در خنثی کردن عملیات تلافی‌جویانه ایران کمک کردند

بیش از ۲۰ کشور به رژیم صهیونیستی در خنثی کردن عملیات تلافی‌جویانه ایران کمک کردند


سخنگوی وزارت خارجه گفت: ظاهرا بیش از ۲۰ کشور در حوزه‌های اطلاعاتی، امنیتی و … به رژیم صهیونیستی در خنثی کردن عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی کمک کردند، اما به اذعان کارشناسان، رژیم صهیونیستی پاسخ لازم را دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در محل این نشست برگزار شد.

ناصر کنعانی در این نشست درباره اقدامات ایران از آغاز حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: ما در زمان مختلف برنامه‌های مختلفی داشتیم. رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی در سوریه جنایت انجام داد. این رخداد غیرقانونی و نقض فاحش مقررات بین‌المللی، نقض مفاد منشور ملل متحد بود که در لحظات اولیه جمهوری اسلامی اقداماتی در جهت شناساندن عملیات جنایتکارانه در حوزه‌های بین‌المللی در سطح سازمان ملل متحد و در شورای امنیت به کار برد. این اقدام در سطوح مختلف دیپلماتیک مورد پیگیری قرار داد و دستگاه دیپلماسی در این خصوص به صورت حرفه‌ای عمل کرد. از سوی یکی از کشورهای دائم شورای امنیت بیانیه‌ای تنطیم و به بحث گذاشته شد که این اقدام دیپلماتیک بود. جمهوری اسلامی نشان داد به مقرارات بین الملل اذعان دارد و به رغم اقدام صحیح جمهوری اسلامی، کشورهای انگلیس، امریکا و فرانسه با مداخله در شورای امنیت باعث شدند تا شورای امنیت نتواند در وظیفه حداقلی خود موفق عمل کند.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی در تماس‌های متعدد تلفنی و مذاکرات با دبیرکل سازمان ملل متحد رییس دوره‌ای شورای امنیت و فعالیت سفارت‌خانه‌های ایران در خارج از کشور و جلسات  توجیهی و چند جانبه این تلاش کرد اقدام جنایتکارانه را به سمع و نظر برساند و موفق عمل کرد. همچنین با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح نتیجه درخشانی را در سطح بین‌المللی به ثبت رساند. متاسفانه شورای امنیت با مداخلات غیر سازنده در انجام وظیفه قانونی بازماند و  جمهوری اسلامی ایران اقدام نظامی در جهت بازدارندگی انجام داد و با اقدام نظامی علیه دو مقر اطلاعاتی و امنیتی صهیونیستی که باعث حمله به مقرر دیپلماتیک ایران در سوریه بود، عمل کرد. اقدامات قانونی را انجام داد تا متجاوز تنبیه شود. بعد از اقدام نظامی فعالیت دیپلماتیک با کشورهای مختلف از سوی رئیس دستگاه دیپلماسی انجام شد و تاکید شد که اقدام ایران مشروع و در جهت منافع ملی بوده و بنا به گفته ریاست محترم جمهوری ایران این عملیات با هدف مشخص انجام شد و در جهت گسترش جنگ نبود و عملیات پایان یافته و ایران به دنبال ایجاد ثبات در منطقه است. اگر اقدام جنایتکارانه دیگری صورت بگیرد ایران در وظیفه ذاتی خود و در جهت دفاع مشروع پاسخ خواهد داد. عامل بی‌ثباتی در منطقه رژیم صهیونیستی است و جمهوری اسلامی به حمایت از فلسطین ادامه خواهد داد.

دولت آمریکا روی طرف بازنده جنگ غزه شرط‌بندی کرده است

کنعانی درباره مصوبه دولت آمریکا برای کمک مالی به رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا طی هفت ماهه گذشته، عاملی برای ادامه جنایت رژیم صهیونیستی علیه غزه بود و اگر حمایت‌های آمریکا نبود، رژیم صهیونیستی حتی توان یک روز جنگ علیه غزه و کرانه باختری را نداشت. مصوبه جدید کنگره آمریکا چیزی جز پاداش این کشور برای نسل‌کشی و جنایت جنگی علیه رژیم صهیونیستی نیست و جهان در این باره قضاوت خواهد کرد. دولت آمریکا روی طرف بازنده جنگ غزه شرط‌بندی کرده است.

صهیونیست‌ها متوجه شدند که تحرکات برخی ریزپرنده‌ها ارزش تبلیغات ندارد

کنعانی درباره پاسخ به حمله دوم در ایران توسط ریزپرنده‌ها گفت: اتفاقی که افتاد اقدام ایذایی ناچیز بود و شاید به همین دلیل رژیم صهیونیستی مسئولیت آن را برعهده نگرفت، زیرا صهیونیست‌ها متوجه شدند که این اقدام ارزش تبلیغات را ندارد. ایران در رابطه با امنیت ملی همانطور که تاکنون عمل کرد، در تداوم حفاظت از امنیت کشور قاطعانه و متکی بر قوانین بین‌المللی عمل خواهد کرد.

بیش از ۲۰ کشور به رژیم صهیونیستی در خنثی کردن عملیات ایران کمک کردند

وی افود: ظاهرا بیش از ۲۰ کشور در حوزه‌های اطلاعاتی، امنیتی و … به رژیم صهیونیستی در خنثی کردن عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی کمک کردند، اما به اذعان کارشناسان رژیم صهیونیستی پاسخ لازم را دریافت کرد.

ایران در مسیر بی‌اثرسازی تحریم‌ها دستاوردهای زیادی داشته است

کنعانی درباره ادعای مذاکرات برجامی توسط وال استریت ژورنال گفت: درباره ادعاهای رسانه‌ای و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای باید گفت که این موارد نیازمند واکنش و اظهارنظر رسمی نیست. درباره مذاکرات برجامی هم باید بگویم که ایران در موضوع رفع تحریم‌ها همواره از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرده است.

وی افزود: دولت آمریکا زیر میز برجام زد و شرکای این کشور در برجام هم تعهدات خود را اجرا نکردند. ایران در مسیر بی‌اثرسازی تحریم‌ها و احقاق حق ملت ایران در مسیر خط‎مشی تعیین شده اقدام کرده و دستاوردهای زیادی هم داشته است. در حاشیه نشست سازمان ملل هم این مذاکرات انجام شد.



خبر در حال تکمیل می باشد…

آگهی
دکمه بازگشت به بالا