سیاسی

تاکید بر ضرورت انعکاس فعالیت‌های هلال‌احمر ایران در سطح بین‌الملل

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان و نماینده دائم جمهوری اسلامی در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو، بر ضرورت ارتباط، همکاری و هماهنگی بیشتر برای انعکاس فعالیت‌ها و برنامه‌های جمعیت در سطح بین الملل تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند که همراه هیاتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی و شورای نمایندگان نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر به ژنو سفر کرده، پس از ورود به این شهر با اسماعیل بقایی هامانه، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو دیدار کرد.
بر اساس اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، موضوعات و مباحث مشترک بشردوستانه، تغییرات اقلیمی به خصوص پدیده ریزگردها و گرد و غبار، مهاجرت و پناهندگان، نشست‌های زیست‌محیطی سال ۲۰۲۲، مساله تحریم‌ها، قربانیان بمباران شیمیایی سردشت و همکاری‌های بلند مدت دولت جمهوری اسلامی با کمیته بین المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین المللی از جمله مهم‌ترین مباحث و موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.
همچنین در ادامه این دیدار،  موضوع ترویج و آموزش حقوق بین الملل بشردوستانه در میان نیروهای مسلح در داخل کشور نیز مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت و به نقش مهم و ارزنده کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران در این راستا اشاره شد.

در همین زمینه بخوانید:‌ سفر رییس جمعیت هلال احمر به ژنو

در پایان نیز، کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد مقر اروپایی سازمان ملل متحد، خواهان ارتباط، همکاری و هماهنگی بیشتر برای انعکاس فعالیت‌ها و برنامه های جمعیت در سطح بین المللی شدند. همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژنو و همکاران ایشان به عضویت افتخاری جمعیت هلال احمر درآمدند.
به گزارش ایسنا، بیست و سومین نشست مجمع عمومی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر از ۲۹ تا ۳۱ خرداد در شهر ژنو و با حضور رؤسا و نمایندگان جمعیت‌های ملی، فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌شود.  در این نشست رئیس، نواب رئیس و جمعیت‌های ملی عضو هیأت حاکمه انتخاب می‌شوند و موضوعاتی همچون توسعه جمعیت‌های ملی، تغییرات اقلیمی و محیط زیستی و مهاجرت مورد بحث و تبادل قرار خواهد گرفت. علاوه بر این موضوعات طرح شده در کمیته میانجی‌گری و انطباق، گزارش کمیسیون‌ها و کمیته‌ها شامل کمیسیون جوانان، کمیسیون خطر، حسابرسی و کمیسیون انطباق و میانجی‌گری نیز در اولویت بررسی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا