سیاسی

تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس/چرا صدا و سیما از چهره‌های آتش بیار معرکه برای حضور در برنامه‌ها دعوت می‌کند؟


انتقاد به حضور سلبریتی‌ها در صداوسیما، بی‌توجهی سازمان برنامه و بودجه به مشکل بازنشستگان و انتقاد از دولت برای عدم اجرای مصوبه شورای‌عالی فضای مجازی، از محورهای مهم تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی زنجانی حسنلوئی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 10 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به صدا و سیما گفت: متأسفانه از چهره‌های منفور برای حضور در برنامه‌های رسانه ملی دعوت می‌شود و این در حالی است که آنها آتش بیار معرکه بودند.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحریک برخی مسئولان سست عنصر نیز در این مسئله بی‌تأثیر نبوده است، آیا آبرویی که از نظام برده‌اند و جفایی که به قرآن، ائمه اطهار و پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند قابل جبران است.

وی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی از همه نیروهای امنیتی و انتظامی قدردانی کرده و شهادت تعدادی از این نیروها را تسلیت گفت.

همچنین محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز درتذکر شفاهی خطاب به دولت و نهادهای مسئول و مرتبط با شرایط و حوادث اخیر کشور، گفت: تا چه زمانی ضعف عدم پیش بینی صحنه هایی که در روزهای اخیر رخ داد را شاهد خواهیم بود و تا چه زمانی این شرایط ادامه دارد؟ سهم نهادهای مختلف فرهنگی، آموزشی، نظامی و انتظامی و امنیتی در جلوگیری از ابعاد مختلف این قبیل حوادث چیست؟  

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم با اشاره به موضوع فضای مجازی، افزود: در هیچ جای دنیا فضای مجازی مانند کشور ما بدون ضابطه و قید و بند نیست، اتحادیه اروپا مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR) را دارد، شورای عالی فضای مجازی نیز در 13 خرداد 1396 مصوبه ای داشت اما چرا دولت آن را اجرا نکرده است.

فرهنگی یادآور شد: شما می گویید دولت قبل انگیزه و اراده نداشته است، شما که دارید چرا با روش صفر و صد موضوع را دنبال می کنید، هدف مصوبه شورای عالی فضای مجازی ساماندهی و پاسخگو کردن بود نه بستن.

وی تصریح کرد: چرا دولت سکوها و پلتفرم های داخلی را تقویت نمی کند. دولت و دستگاه های مختلف اینگونه منفعل عمل نکنید، مبتکرانه عمل کنید.

در ادامه علیرضا پاک فطرت نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: از حافظان امنیت که شب و روز از جان و مال مردم دفاع می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم. انتظار می‌رود رئیس‌جمهور توجه بیشتری به این قشر زحمتکش کند. امروز حقوق پرسنل نیروی انتظامی از تمام اقشار دیگر جامعه کمتر است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: توجهی به بازنشستگان به ویژه لشگری و کشوری نمی‌شود. دولت باید توجه بیشتری به معیشت و مشکلات همه مردم به ویژه بازنشستگان لشگری و کشوری داشته باشد.

وی در تذکر دیگری به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: به درمان جانبازان توجهی نمی شود. مشکل درمان و داروی جانبازان و خانواده آنها رز به روز بیشتر می‌شود. با گران شدن دارو و عدم پرداخت بیمه‌ها به ویژه بیمه دی از شروع سال جاری تاکنون هیچ حق بیمه‌ای به آنها پرداخت نشده که رئیس بنیاد شهید باید برای حل مشکل آنها تلاش بیشتری انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکر به وزیر راه و شهرسازی گفت: مشکل شهرهای جدید را رها کردید؟ چرا سازمان عمران شهر صدرای شیراز که 3 دهه از عمر آن می‌گذرد و دارای شورای و شهرداری است، زمین های اطراف آن را فروخته و پول آن را به حساب وزارتخانه در تهران واریز می‌کند؟ این کار تضییع حقوق مردم است. این شهر دارای مشکلات بسیاری از جمله کمبود خدمات زیربنایی و روبنایی و نبود حمل و نقل عمومی است.

همچنین ابراهیم رضایی  نماینده مردم دشتستان در تذکر شفاهی در قالب شعری گفت: در کشور عشق مقتدا خامنه ای است/ فرماندهی کل قوا خامنه ای است/ ما عاشق کیش کربلایی هستیم/ دل بسته آن روح خدایی هستیم/ در فکر خطای خود بمیر ای دشمن/ چون هنوز هم همه ولایی هستیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم ادامه داد: اغتشاشات اخیر فتنه گران در برخی نقاط کشور را محکوم می کنیم و ضمن قدردانی از نیروهای امنیتی، انتظامی، بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خواستار برخورد با صحنه گردانان و عوامل اصلی این آشوب ها و اغتشاشات در داخل و خارج کشور هستیم.

وی با بیان اینکه آنهایی که تا دیروز اقدام به تحریم ظالمانه مردم ایران اعم از تحریم دارو، ماسک و واکسن کرده بودند، امروز اقدام به ایجاد اغتشاش و آشوب در داخل کشور کرده اند، تصریح کرد: بی تردید تلاش دشمنان برای سوریه سازی از ایران با هوشیاری و بصیرت مردم ایران ناکام خواهد ماند و روسیاهی به زغال می ماند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: این روزها در پتروشیمی مهر خبرهای ناگواری به گوش می رسد که نشان می دهد هزاران میلیارد تومان از اموال متعلق به ملت ایران تعیین تکلیف نشده و اخبار نگران کننده ای از تخلف گسترده سهام دار خارجی آن به گوش می رسد، بنابراین از رئیس قوه قضائیه درخواست می کنیم که با ورود انقلابی به این پرونده، مانع از حیف و میل بیت المال شود.

رضایی تاکید کرد: متاسفانه اغلب مصوبات سفر سال گذشته دولت به استان بوشهر اجرا نشده یا به درستی اجرا نشده است، انتظار داریم اگر وعده ای به مردم داده می شود، به آن عمل شود. همچنین علی رغم گذشت 2 ماه از بارندگی های اخیر، خسارات کشاورزان استان بوشهر و شهرستان دشتستان جبران نشده است، بنابراین انتظار داریم دولت وعده ای که به کشاورزان داده عملیاتی کند.
در ادامه محمد کعب عمیر، نماینده مردم شوش در تذکر شفاهی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی، گفت: سال گذشته که اعلام شد کشور در حوزه گندم به خودکفایی رسیده یک عید بزرگ برای کشور اتفاق افتاد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر نیرو، بیان کرد: سیاست های غلط وزارت نیرو در حوزه آب کشاورزی شهرستان های شوش و کرخه که قطب کشاورزی بوده و تولیدکننده محصولات راهبردی گندم هستند امنیت غذایی را تهدید می کنند، برای حل مشکل آب زمین های کشاورزی دستور ویژه صادر کنید.

وی در تذکر دیگری به وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: به دلیل اشتباه مجموعه آموزش و پرورش استان خوزستان و شهرستان کرخه، که حوزه کنکور دارد در دفترچه انتخاب رشته ذکر نشده و داوطلبان عزیز شهرستان کرخه با مشکلاتی روبه رو شدند.
همچنین  موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در تذکر شفاهی خود گفت: انقلاب اسلامی ایران که دست چپاولگران و غارتگران بین‌المللی آمریکایی و اروپایی را از سرمایه‌های این ملت قطع کرد و فریاد آزادی و استقلال سر داد باعث عصبانیت قدرت‌های خارجی و دشمنی با ملت شجاع و غیور اسلامی گردید. از آن زمان تاکنون فتنه‌هایی را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران ایجاد کرده‌اند و در فتنه اخیر اقداماتی را انجام دادند اما مردم ما هوشیارانه و آگاهانه در صحنه مقابل آنها حضور پیدا کرده‌اند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس افزود: خواست امروز ملت ما این است که افرادی که به عنوان افراد بی‌بصیرت اقداماتی را انجام داده  و باعث تحریک شده‌اند و همین طور برخی کسانی که از حقوق این ملت سوء استفاده کردند باید قاطعانه با آنها برخورد شود، قوه قضائیه نیز با اقتدار و مجدانه باید این موضوع را پیگیری کند.
در ادامه  حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در تذکر شفاهی خود گفت: با توجه به کنار رفتن پلتفرم‌های خارجی سعی شود پلتفرم‌های داخلی تقویت شود و یک یا دو برنامه به عنوان مثال سروش و ایتا در صدا و سیما تبلیغ شود تا کسب و کارها به این سمت سرازیر شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس افزود: انقلاب ما که بیش از 44 سال از عمر آن می‌گذرد، با این جریانات فرو نمی‌ریزد بلکه برگ‌های پوسیده از میان برگ‌های سبز فرو خواهند ریخت.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم یادآور شد: سوریه زمانی که چیزی از آن نمانده بود به دست جوانان معتقد امنیت خود را به دست آورد لذا امروز این کشور مقتدر را نمی‌توانند با این بادهای سست تکان دهند. همه بدانند که این کشور استوار ایستاده و پیروز است و پرچم را به دست صاحب الزمان خواهد رساند.
همچنین سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در تذکر شفاهی گفت: فرزندی از فرزندان این سرزمین جان باخته، اگر قرار باشد کسی مدعی حقش باشد، ما نمایندگان مردم، دستگاه قضا، دستگاه های امنیتی و انتظامی و نظام جمهوری اسلامی است، نه دشمنی که تا مرفق دستش در خون جوانان این سرزمین آلوده است و با تحریف و تحریم به جنگ باورهای ما آمده است و خواب سیاه تجزیه ایران زمین را دیده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس یازدهم ادامه داد: باید خواب سیاه دشمن را به مرگ ابدی اش پیوند بزنیم، اما از سوی دیگر ما هم نباید دست بی خیالی را زیر سر غفلت بگذاریم و تا بحران بعدی بی خیال شویم. باید فکر کنیم، تدبیر کنیم، حرف های کارشناسی بزنیم، باید تسویه حساب سیاسی نکنیم و صف بندی ها را عمیق نکنیم و مطالبات اقتصادی مردم را مورد توجه قرار دهیم. فکر کنیم چه بر سر ما آمده که جوانان این سرزمین را به تریبون های دشمن واگذار کرده ایم.

وی اضافه کرد: همواره در طول تاریخ هر جا سرزمین مان مورد هجمه دشمن قرار گرفته، بر بستر بی مبالاتی ما و بی کفایتی ضعف های ما بوده است، وگرنه دشمن کارش دشمنی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: از ظرفیت بالای زنان جامعه اسلامی استفاده کنید، زنانی که در دوران دفاع مقدس در تمام شرایط این سرزمین و در پیروزی انقلاب اسلامی موثر بوده اند، اگر ما از ظرفیت زنان استفاده نکنیم، دشمن از ظرفیت آنها استفاده خواهد کرد.

فلاحی ادامه داد: باید تصمیمات درست بگیریم، مدیران غافل و جاهل که نقش شان بیشتر از جاسوسان دشمن است را برکنار کنیم، مدیرانی که تصمیمات غلط می گیرند.

وی با بیان اینکه التهاب به این سرزمین وارد نکنیم، افزود: در زمین دشمن بازی نکنیم، تصمیم غلطی مانند قطع مزایای شاغلان مناطق جنگی یکی از همان تصمیمات غلطی است که آب بر آسیاب دشمن می ریزد. امیدواریم به سمت و سویی برویم که دشمن دیگر جرأت و اجازه نفوذ در باورهای مردم ما را به خود ندهد.
در ادامه  حمیدرضا حاجی بابائی نماینده مردم همدان در تذکر شفاهی گفت: دولت به بازنشستگان کشوری و لشکری توجه لازم داشته باشد، همچنین به موضوع مهرآفرین توجه ویژه کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو تصریح کرد: متأسفانه وضعیت آب شرب همدان همچنان بحرانی است و اطلاعات غیرواقعی شما در صدا و سیما مردم را عصبانی می‌کند.

وی تأکید کرد: خواهشمند است به کارتان بپردازید و از انتشار اخبار غیرواقعی خودداری کرده و مشکل این استان را برای همیشه حل کنید.
همچنین حسن محمدیاری در تذکر شفاهی خود گفت: بنا بر فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی بی‌شک حفظ نظام از اوجب واجبات است چرا که باید این هرم پایدار و مستحکم بماند تا محوریت جبهه مقاومت اسلامی در برابر کفر و ظلم و استکبار جهانی با نقصان و خللی مواجه نشود و مسیر پربرکتی که با خون شهدای بزرگی همچون سردار سلیمانی و سردار همدانی آبیاری گردیده برای نیل به هدف نهایی خود یعنی استقرار حکومت الله در سرتاسر گیتی تداوم یابد.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز که دشمنان ایرانی اسلامی بار دیگر تمام توان خود را به میدان آورده‌اند تا با سوء استفاده از اتفاقی که منجر به اختلاف خانوادگی شده به اهداف شوم خود در راستای تجزیه ایران بزرگ و مستعمره سازی آن اقدام نمایند بر همه مسئولان و مردم واجب است تا نسبت به روشنگری و تشریح اهداف و ابعاد پیدا و پنهان این اقدامات مذبوحانه همت گمارند تا صف معترضین از معاندین جدا شود.

محمدیاری تصریح کرد : مشکل سد شفارود هنوز حل نشده است و برنج کشاورزان به ثمن بخس خریداری می‌شود. وزرای نیرو و کشاورزی لطفا توجه کنید و اهتمام داشته باشید تا این مشکلات حل شود.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا