سیاسی

تعاملات سازنده میان کشورها، صلح و ثبات بین‌المللی را تقویت می‌کند

عمویی در دیدار با سفیر اندونزی:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر اندونزی در تهران، گفت: تداوم تعاملات سازنده میان کشورها، صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی را تقویت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی (امروز یکشنبه ۱۷ مهر ماه) با رونی پراستیو یولیانتورو، سفیر اندونزی در تهران دیدار و گفتگو کرد.

وی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه میان دو کشور، بر توسعه مناسبات در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: همکاری‌های دوجانبه میان تهران – جاکارتا روند رو به رشدی را طی می‌کند و ما در راستای بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت همکاری‌های پارلمانی در جهت ارتقا روابط میان دو کشور، حمایت می‌کنیم.

عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس اسلامی (PUIC) با بیان نقش و اهمیت جایگاه مجالس دو کشور در عرصه منطقه‌ای و بین المللی، افزود: استفاده از ظرفیت‌های موجود در دیپلماسی پارلمانی در راستای همکاری و هماهنگی گسترده و ثمربخش، دو کشور را به اهداف خود نزدیک‌تر می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن اشاره به تعاملات سازنده جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در مجامع مختلف بین‌المللی اعم از اتحادیه بین المجالس اسلامی (PUIC) ، مجمع مجالس آسیایی (APA) و اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU)، تصریح کرد: تداوم تعاملات سازنده میان کشورها، صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی را تقویت خواهد کرد.

رونی پراستیو یولیانتورو، سفیر اندونزی در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت مناسبات دو کشور و تبادل هیئت‌ها و رفت و آمدهای سیاسی تهران – جاکارتا، گفت: ما از تداوم همکاری‌های سازنده میان دو کشور در سطوح دو و چند جانبه استقبال می‌کنیم.

وی در این راستا با بیان ظرفیت‌های دو کشور، بر لزوم بهره‌مندی هر چه بیشتر از این پتانسیل‌ها تأکید کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا