سیاسی

تغییراتی در تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری ایجاد شده است

دیدار رئیس رسانه ملی با مدیران رسانه‌ها؛

رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار با مدیران رسانه‌ها ضمن تبیین رویکردهای رسانه ملی در طراحی برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات ریاست‌جمهوری، به ذکر ویژگی‌های متمایز پنج مناظره انتخاباتی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌ عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار صمیمانه با جمعی از مدیران رسانه‌ها، با اشاره به اینکه از چند روز قبل و با اعلام نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده از سوی وزارت کشور، به‌طور رسمی‌ پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست‌جمهوری را آغاز کرده‌ایم، گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری را می‌توان نقطه اوج فعالیت‌های رسانه‌ها تلقی کرد که معمولاً آن‌ها را از چند ماه قبل درگیر برنامه‌ریزی و آماده‌سازی فرایندها می‌کند. اما با شهادت غم‌انگیز آیت‌الله رئیسی، این مسیر تغییر کرد و ما نیز در رسانه ملی، به‌رغم آنکه عزادار این غم بزرگ بودیم، بلافاصله ستاد انتخابات صدا و سیما را تشکیل و در یک بازه زمانی ۲ تا سه‌ هفته‌ای آماده ورود به مراحل عملی کار شدیم.

جبلی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات در همه بخش‌ها و معاونت‌های سازمان شکل‌گرفته و برنامه‌ریزی کردیم که چند هدف را محقق کنیم، اظهار کرد: هدف نخست، آنکه کمک کنیم انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی‌ برگزار شود. دوم، آن که آسیب‌های دوره قبل را بررسی و آن‌ها را کنترل کنیم. سوم مددرسانی به نامزدها برای تبلیغات و از سوی دیگر، فراهم‌آوردن زمینه‌ای برای شناخت هرچه بهتر مردم از نامزدها است؛ به‌نحوی که همگان فرصت مقایسه افراد و انتخاب اصلح را پیدا کنند.

وی به نظرخواهی و مکاتبه با اندیشکده‌ها، دانشگاه‌ها و نخبگان برای طراحی برنامه‌ها و محور سؤالات مناظره‌ها هم اشاره کرد و گفت: تغییراتی در برنامه‌های تبلیغاتی در این دوره ایجاد کرده‌ایم که خودش را در ۲ مورد میزگردهای تخصصی و مناظرات نشان خواهد داد.

رئیس رسانه ملی افزود: در میزگردها هر نامزد می‌تواند با حضور ۲ مشاور خود شرکت کند. سه کارشناس در مقابل نامزدها با تفکر و طیف فکری متنوع می‌نشینند و ۹۰ دقیقه فرصت گفت‌وگو، چالش و پرسش و پاسخ کارشناسی ازسوی افراد شناخته‌شده و وزین وجود دارد. هدف از این ۱۸ میزگرد این است که مردم کاملاً و به‌طور دقیق متوجه دیدگاه‌های نامزدها شوند.

جبلی همچنین به ویژگی‌های متمایز پنج مناظره انتخاباتی پیش رو اشاره و عنوان کرد: در این دوره سطح نخبگی و کارشناسی سؤالات را بالاتر برده‌ایم. برنامه‌های متنوع دیگری نیز طراحی شده است که با حضور نمایندگان نامزدها برگزار می‌شود.

تغییراتی در تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری ایجاد شده است

در این نشست جمعی از مدیران خبرگزاری‌ها و مطبوعات که از جمله آن‌ها می‌توان به مدیران‌عامل و و مسئول خبرگزاری‌های ایرنا، مهر، میزان، ایسنا و روزنامه‌های ابتکار، شرق، سازندگی، جوان، ایران، آرمان ملی، صبح نو، فرهیختگان، جام‌جم، هفت صبح و همشهری اشاره کرد، دیدگاه‌ها، نظرات، دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود در خصوص برنامه‌های تبلیغاتی رسانه ملی برای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری را با رئیس رسانه ملی در میان گذاشتند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا