سیاسی

توسعه میادین نفتی توسط دولت و وزارت نفت پیگیری شود

شریعتی در تذکر شفاهی:

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت جدید و وزارت نفت با توجه به کوتاهی‌های دولت قبل باید حرکت مجدانه ای برای توسعه میادین مشترک نفتی در دست بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) طی تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس، گفت: مستند به ماده ۲۳۴ که در رابطه با دولت گذشته بود باید به این نکته اشاره کنم که موضوع مشترک میادین نفتی به جهت اهمیت ویژه ای که داشته و پیگیری آن در مجموعه دولت و نهادهای بالادستی همچون شورای عالی امنیت ملی مورد توجه بوده است. در دولت جدید نیز پیگیری این موضوع در دستور کار قرار گرفته و مصوباتی نیز داشته است.

وی تاکید کرد: توجه کنید در جلساتی که شورای عالی امنیت ملی در رابطه با این موضوع تشکیل و داده و پیگیری کرده ضمن تأیید گزارش کمیسیون انرژی مبنی بر اینکه دولت گذشته اقدام لازم را در این باره انجام نداده، مصوبه‌ای داشته که از دولت جدید طی این مصوبه خواسته با توجه به کوتاهی‌های دولت قبل، حرکت مجدانه ای در دست بگیرد و در پی جبران برآید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه زمان بندی ای که شورای عالی امنیت ملی مشخص کرده علاوه بر اینکه زمان بیشتری برای پیگیری داده است، در مصوبه‌ای چهار بندی ارائه شده طی سه بند به وظایف ذاتی وزارت نفت و شرکت ملی نفت برای توسعه میادین مشترک اشاره کرده است.

شریعتی افزود: علیرغم همه اینها سناریوهای مختلف برای توسعه میادین به خصوص در غرب کارون اشاره نشده است که برنامه زمان بندی و برنامه مالی برای آن ارائه شود و پیشنهادات ایجابی و سلبی هنوز مطرح نشده است. معاونت بین الملل وزارت نفت مکلف شده بود کمیته‌ای در این باره تشکیل دهد. اما متأسفانه دولت جدید و وزارت نفت هم در این زمینه کوتاهی کرده و این مصوبه شورای عالی امنیت ملی را دنبال نکرده است.

وی تأکید کرد: از رئیس مجلس خواهشمندم این تذکر را منتقل کند. چرا که بحث میادین مشترک مسئله‌ای اقتصادی، امنیتی، ملی و فرادستگاهی به شمار می‌رود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا