سیاسی

جلال‌زاده: دشمنی آمریکا مربوط به گرفتن لانه جاسوسی نیست و به قبل از انقلاب بازمی‌گردد


رئیس ستاد 13 آبان با بیان اینکه آمریکا دشمن درجه اول ایران و انقلاب است، گفت: دشمنی آمریکا با ایران مربوط به گرفتن لانه جاسوسی نیست و به قبل از انقلاب اسلامی باز می‌گردد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد 13 آبان امروز شنبه 16 مهر در دومین جلسه هماهنگی ستاد یوم‌الله 13 آبان گفت: همانطور که در بیانات رهبری به صورت واضح بیان شد، آمریکا دشمن درجه اول انقلاب و مردم نظام سلطه است.

وی افزود: حوادث اخیر مؤید میدانی این دشمنی است، رهبری هم در سخنرانی اخیر خود به درستی  اشاره کردند که آمریکا پشت این ماجراست، آمریکا از قبلِ انقلاب دشمنی اش را با ملت ایران و پس از آن جمهوری اسلامی شروع کردند، این مسأله بر هیچ کس پوشیده نیست و اگر با آمریکایی‌ها هم صحبت شود این موضوع را کتمان نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: زمانی می‌خواستند با کودتا و جنگ نظام را از بین ببرند گاهی نیز توسط تحریم می‌خواستند نظام را تضعیف کنند، در سال 88 برای نابودی نظام باز هم طمع کردند، این رویه در همه دوره‌ها ادامه پیدا کرده ولی روشن است در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی توطئه‌ای نیست که آمریکایی‌ها نقش اول آن را برعهده نداشته باشند.

رئیس ستاد 13 آبان تصریح کرد: رهبر انقلاب هم در سخنرانی‌ای فرمودند که اشتباه است علت دشمنی آمریکا با خود را تسخیر لانه جاسوسی بدانیم چراکه عده‌ای می‌خواهند این مسأله را به تسخیر لانه جاسوسی ارجا دهند و می‌گویند اگر این اتفاق در تاریخ انقلاب رخ نمی‌داد شاهد این دشمنی‌ها نبودیم. 

جلال‌زاده با بیان اینکه دشمنی آمریکا مربوط به گرفتن لانه جاسوسی نیست و به قبل از انقلاب باز می‌گردد، گفت: ما به عنوان مسلمان چه باید بکنیم؟ شعار قرآن این است که نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید؛ ما نه ستم می‌کنیم و نه آن را می‌پذیریم، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز مبارزه با ظلم است که افتخار ما محسوب می‌شود؛ این رویه  تنها در قبال ملت ایران نیست بلکه در جای جای دنیا به هر مظلومی که توانسته‌ایم کمک کرده‌ایم، در همین راستا به عراقی‌ها و افغانستانی‌ها کمک کرده‌ایم.

 وی اظهار کرد: در دشمنی آمریکا با ما نباید شک کرد، گاهی اوقات حوادث فرعی ما را از مسائل اصلی باز می‌دارد؛ در همین حوادث اخیر نقش آمریکا راباید برجسته دید؛ وقتی دستگاه‌های مربوطه در مورد حوادث اخیر سخن می‌گویند، ردپای آمریکا در تزریق مالی و سلاح به تروریست‌های مخالف نظام مشاهده می‌شود، اگر امروز نامه‌ای را به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به همتایان خود در اروپا بفرستم به ما می‌گویند اینترنت را وصل کنید ما هم در جواب می‌گوییم شما شبکه‌های معاند لندن‌نشین را قطع کنید، اینترنت وصل می‌شود.

جلال‌زاده با بیان اینکه باید اذعان کنیم در تبیین حقایق و وقایع انقلاب کارنامه مورد قبولی نداریم، گفت: مناسبت‌هایی همچون 13 آبان تلنگری به دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی است تا این ایام را ایام‌الله بدانند و در تبیین این وقایع تلاش کنند و جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کردند را عملی کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه دشمن درجه اول ایران و انقلاب آمریکاست، تصریح کرد: امسال باید تمام تلاش‌مان را صرف کنیم تا 13 آبان امسال نسبت به 13 آبان‌های سال‌های اخیر ماندی‌تر باشد، به همین دلیل نباید اداری و سازمانی به این موضوع نگاه شود. 

رئیس ستاد 13 آبان خاطرنشان کرد: تبیین 3 حادثه اصلی که در این روز صورت گرفته (تبعید حضرت امام (ره)، کشتار دانش‌آموزان مقابل دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی) و بازخوانی این سه موضوع باید در دستور کار قرار گیرد، پیامدهای تمدنی فرهنگی استکبارستیزی در قرآن کریم، تبیین شاخص‌های راهبردی استکبارستیزی در اندیشه سیاسی امامین انقلاب، تعمیق فرهنگ استکبارستیزی بر پایه مکتب فکری و سیاسی حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، نقد نظام سلطه و جبهه‌بندی عظیم فرهنگی استکبار نیز از دیگر مسائلی است که باید در این ایام مورد توجه قرار گیرد. 

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا