سیاسی

حاج‌علی‌اکبری: اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی است/ کتابخوانی باید به یک فرهنگ تبدیل شود


خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی است و به رغم میدان‌داری رسانه‌های جدید، کتاب جایگاه خودش را دارد و کتابخوانی باید به یک فرهنگ و عادت عمومی در جامعه ما تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران (22 اردیبهشت‌)  که در دانشگاه تهران برگزار شد در خطبه اول با اشاره به سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) در هفته آینده گفت: از محضر حضرت ولیعصر (عج) تمنای دعا و عنایت داریم. فرصت سالروز شهادت امام صادق (ع) فرصتی مغتنمی است برای تلاش فردی و جمعی در مسیر شناخت بهتر این امام مظلوم و هم فرصتی است برای مراجعه به آموزه های مکتب آن حضرت و توقعاتی که این امام بزرگوار از ما و از دوستانشان دارند. انشالله ملت ایران که در مودت اهل بیت زبانزد روزگار هستند در این مناسبت با برگزاری مجالس پرشور و سرشار از معرفت و شعور، عرض ارادت جانانه و خالصانه‌ای را به ساحت آن حضرت در شب و روز شهادت آن حضرت خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه دریافتن توصیه‌ها و مرور توقعات امام صادق(ع) یکی از مهمترین کارکردهای چنین مناسبتی است که با مطالعه و مراجعه این مهم محقق خواهد شد افزود: شنیده‌ایم دانش آموزان بنا دارند در یک برنامه معینی در شب شهادت آن حضرت در مساجد حضور پیدا کنند که کار ارزشمندی است اما دریافتن توصیه‌های امام صادق (ع) یکی از کارکردهای چنین مناسبتی است. امام صادق (ع) نه تنها نقشه راه زیست سعادتمندانه شیعه بلکه عالم اسلام را در یک نگاه جهان بشریت را به زیبایی تبیین کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران انقلاب اسلامی را آغاز حرکت جمعی و سازمان یافته شیعیان امام صادق (ع) دانست و گفت: یکی از کارهای بزرگ امام صادق (ع) این بود که مرزهای فکری را تبیین و در حوزه‌های اعتقادی، اسلام ناب را معرفی کردند و در ادامه نهضت بزرگی که پدر ارجمندشان آغاز کردند در حوزه‌های گوناگون مرزهای دانش را توسعه دادند و از طرفی هم سازماندهی درونی امت اسلامی و انسجام داخلی شیعیان را دستور کار ویژه خودشان قرار دادند و در مجموع یک مکتب دارای چارچوب فکر و قواعد فقهی و نظم و نظام اجتماعی را در دسترس پیروان خودشان قرار دادند که باید این مهم را قدر دانست.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه در تقوای الهی باید پیشگام باشیم ادامه داد: امام صادق (ع) بسیار بر دین شناسی تاکید کرده‌اند و همواره فرموده‌اند شیعه باید دائم در حال درک بهتر از دین باشد. شیعه امام صادق (ع) یعنی کسانی که در عالی‌ترین سطح اتحاد درونی دارند. امام صادق (ع) از شیعیان خود توقع دارند که در مسئله اخوت سرآمد زمانه خودشان باشند. در مکارم اخلاق، شاخصه ایجاد اعتماد اجتماعی صداقت و راستگویی است و امیدواریم به رغم تمامی دشمنی‌ها، یک خودسازی جمعی، امتی و تمدنی را ادامه دهیم.

وی گفت: ماه شوال ماه بدرقه ماه مبارک رمضان است. در مجموع ما یک ماه رمضان سرشار از معنویت را پشت سر گذاشتیم اما در دهه آخر سه اتفاق بزرگ رخ داد که یکی حضور شورانگیز و معنوی مردم در شب‌های قدر بود و دیگری برگزاری راهپیمایی روز قدس است که از نظر حضور مردم بسیار پرشور بود. سومین اتفاق، حضور میلیونی مردم در نمازهای عید سعید فطر بود که حکایت از تفاوت محسوس آن با سال‌های قبل دارد و امیدواریم این موارد را قدر بدانیم و ان‌شاءالله مجموعه دست‌اندرکاران نماز عید فطر به ویژه در تهران اکنون به فکر سال‌ بعد باشند تا زیرساخت‌های لازم را برای سال‌های آینده فراهم کنند چرا که افراد بسیاری نتوانستند به نماز برسند و از این مراسم استفاده کنند.

خطیب نمازجمعه تهران در بخش دوم خطبه‌های خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: این روزها یک رویداد بسیار بزرگ در حوزه کتابخوانی و نشر برای عموم مردم و فرهیختگان در حال برگزاری است. اسلام پرچم دار کتاب و کتابخوانی است و به رغم میدان‌داری رسانه‌های جدید، کتاب جایگاه خودش را دارد و کتابخوانی باید به یک فرهنگ و عادت عمومی در جامعه ما تبدیل شود.

این خبر در حال تکمیل است…..


آگهی
دکمه بازگشت به بالا