سیاسی

حدادعادل: توسل به ائمه اطهار و سیدالشهدا همیشه پشتیبان انقلاب اسلامی بوده است


رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: توسل به خداوند و ائمه اطهار و سیدالشهدا در جنگ و مقاومت و در طول سال‌های پس از انقلاب، همیشه پشتیبان انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در جلسه شورای مرکزی شورای ائتلاف که با حضور اکثریت شورای مرکزی برگزار شد با اشاره به آغاز ماه محرم و عزادرای برای سرور و سالار شهیدان و پیروی از مکتب سیدالشهدا(ع)، گفت: ماهیت انقلاب اسلامی حسینیالحدوث و حسینیالبقا است و نهضت امام خمینی (ره) و حرکت شهدای انقلاب در مسیر نهضت سیدالشهدا قرار داشته است.

وی افزود: قبل از انقلاب و در آن سال‌ها و در عاشورای سال ۴۲ بعد از ۱۰ سال پس از سال ۳۲ بزرگترین اجتماع ضد رژیم پهلوی در روز عاشورا تشکیل شد و به برکت همین روز عاشورا، عاشقان اسلام و امام خمینی (ره) و این نهضت همه و همه در آن روز گرد هم آمدند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه گفت: این شروع نهضت بود و دو روز بعدش هم کشتار ۱۵ خرداد و کشتار رژیم شاه را همگان دیدند. قسمت دوم نهضت هم که از مهر ماه سال ۵۷ شروع شد و اوج توحش رژیم شاه در تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ بود که به نظر بنده رژیم شاه در تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ مُرد و در ۲۲ بهمن دفن شد.

حدادعادل خاطرنشان کرد: در آن سال‌ها مردم پرده حکومت نظامی را با الله اکبر‌ها و شعارهای محرمی و حسینی خود پاره کردند و دقیقا همین توسل به خداوند و ائمه اطهار و سیدالشهدا در جنگ و مقاومت و در طول سال‌های پس از انقلاب همیشه پشتیبان انقلاب اسلامی بوده است. 

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با برگزاری نشست ملی شورای ائتلاف گفت: اسم همایش‌های آموزشی و تربیتی استان‌های شورای ائتلاف را که مختص جوانان فعال و انقلابی هر منطقه است، «ایمان و امید» گذاشتیم و به این موضوع باید توجه ویژه شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشی «ایمان و امید» در استان سمنان که افتتاحیه این همایش بود، گفت: این برنامه با نام شهید محمدحسین سروری‌راد که در گرمسار در اغتشاشات سال گذشته به شهادت رسیده بود، نامگذاری شده بود و در هر صورت یک همایش بسیار خوبی برگزار شد و بازخوردهای خوبی داشت.

حداد عادل در بخش پایانی صحبت‌های خود از برگزارکنندگان جشن میلیونی غدیر در کشور قدردانی کرد و گفت: مهمانی ۱۰ کلیومتری غدیر یک کار بسیار بزرگ و ارزنده‌ای بود و باید از همه کسانی که متولی این برنامه بودند، سپاسگزاری کنیم و مردم هم با تمام توان حضور پیدا کردند و نشان دادند که با هر سلیقه‌ای پاسدار دین و دیانت خود هستند.

در ادامه جلسه، حاضران در نشست به بیان گزارش عملکرد خود پرداخته و مهم‌ترین تحولات حوزه سیاسی کشور نیز بحث و بررسی شد.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا