سیاسی

حداد عادل: اگر عملکرد نماینده‌ای مناسب نباشد از افراد بهتری حمایت می‌کنیم


چهارمین نشست وبیناری دکتر حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شامگاه چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ با حضور مسئولین و روسای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، چهارمین نشست وبیناری غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شامگاه چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ با حضور مسئولین و رؤسای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در کشور برگزار شد. در این نشست مجازی، رئیس شورای ائتلاف به ارائه مهم‌ترین اخبار و تحولات یک ماه اخیر کشور پرداخته و تحلیلی در خصوص وقایع گذشته و اتفاقات پیش‌رو ارائه کرد.

حداد عادل با برشمردن اهم اقدامات صورت گرفته توسط دولت، مجلس و قوه قضائیه، از تلاش‌های صورت گرفته به عنوان نشانه‌ای امیدبخش از تحرک در کشور برای حل مشکلات و معضلات موجود یاد کرد.

وی در این رابطه به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم به عنوان نشانه موفقیت مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: اینکه در آخرین سال مجلس یازدهم، رهبر معظم انقلاب همانند سال نخست از آن به عنوان مجلس انقلابی یاد می‌کنند برای اهل تحلیل معانی بسیاری دارد.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنانش با بیان کم‌کاری‌ها و کاستی‌های شدید دولت سابق در بهبود اوضاع کشور و انتقاد از تعلل‌های صورت گرفته طی دهه گذشته برای بهبود روابط ایران با کشورهای دیگر، به دستاوردهای یک ماه اخیر دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد که می‌تواند علاوه بر خنثی سازی تحریم‌های دشمنان، باعث بهبود شرایط و ثبات اقتصادی در کشور شود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به دو کلیدواژه “ایمان” و “امید” که مورد تاکید معظم له قرار گرفته بود اشاره و با انتقاد از تندروی برخی فعالین سیاسی و رسانه‌ای که اقدام به انتشار محتواهای تخریبی علیه مسئولین کشور می‌کنند گفت: گاهی ممکن است این افراد از ادبیات انقلابی هم برای حرف‌های خودشان استفاده کنند اما در عمل نتیجه کارشان چیزی جز بازی در زمین دشمن برای ناامیدسازی نسل جوان نیست.

حدادعادل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان چند وقت اخیر مسئولین دولت سابق در زمینه پرونده مذاکرات هسته‌ای و مقصرنمایی آن‌ها از دولت سیزدهم، گفت:‌ براساس تحلیلی که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با دانشمندان هسته‌ای ارائه کردند، برجام برای ما دو دستاورد گران‌قیمت داشت، یکی اعتماد به نفس و اعتماد به جوان‌های خودمان برای پیشرفت و دوم هم بی‌اعتمادی به دشمنان.

 

وی در ادامه ضمن تبریک به سه وزیری که اخیرا از مجلس رای اعتماد گرفتند گفت: رای بالای مجلس به این سه وزیر نشان داد که همگرایی و همکاری مناسب و خوبی میان دو قوه وجود دارد که می‌تواند نوید دهنده حل مشکلات و معضلات کشور بخصوص در مسئله اقتصادی در آینده نه چندان دور باشد.

رئیس شورای ائتلاف در همین زمینه به موفقیت دولت در اجرای گام اول طرح توزیع کالابرگ الکترونیکی و بهبود وضعیت معیشتی دهک‌های کم برخوردار اشاره و با تقدیر از این اقدام و افزایش یارانه دهک‌های پایین جامعه، به ناتوانی دولت گذشته در ایجاد سازوکاری برای حمایت از اقشار ضعیف یادآوری و از معضلاتی که در جریان توزیع سبد کالایی در دولت روحانی بوجود آمده بود، به عنوان سندی بر ضعف عملکردی دولت قبل نام برد.

حداد عادل همچنین با توجه به در پیش بودن هفته قوه قضائیه به اقدامات موثر آیت الله محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: جناب آقای اژه‌ای یک فرد مصمم، خوش‌فکر و پرکار هستند و هفته‌ای نیست که به یک استان سفر نکنند و از نزدیک مسایل مردم را با قوه‌ی قضاییه بررسی نکنند. ما امیدواریم این توجه ایشان و کارهای مبنایی که دارند می‌کنند در آینده به بهبود و تحول امیدآفرین در قوه‌ی قضاییه منجر شود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اقدامات معاونت‌های شورای ائتلاف در یک ماه اخیر به برگزاری منظم و منسجم جلسات در رده‌های مختلف تشکیلاتی اشاره و به مواردی نظیر تعیین معین برای شورای ائتلاف هر استان، برگزاری جلسات همفکری با احزاب و تشکل‌های سیاسی، برگزاری نشست‌های مشورتی با فعالین حوزه زنان و بانوان اشاره و از بررسی کارنامه عملکردی اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: کارنامه‌ای برای هر نماینده‌ای که با لیست شورای ائتلاف وارد مجلس شده تنظیم کرده‌ایم که بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم و در واقع آن‌هایی که خوب کار کردند به مردم معرفی کنیم و آن‌هایی هم که احیانا ضعیف بودند یا مشکل داشتند بتوانیم صریح‌تر درباره‌ی حمایت از آن‌ها در انتخابات آینده تصمیم بگیریم و در آن‌جایی که اگر عملکردها مناسب نبودند، نمایندگانی بهتر و انقلابی‌تر از نمایندگان فعلی وارد خانه ملت شوند.

وی افزود: ما امید و اعتماد مردم به شورای ائتلاف را گرانبها می‌دانیم و باید آن‌را حفظ کنیم تا ان‌شاالله انتخابات پایان سال با مشارکت قابل قبولی انجام بگیرد.

متن کامل سخنان دکتر حداد عادل در این نشست وبیناری به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

به حضور برادران و خواهران ارجمند در سراسر کشور، روسا و دبیران و اعضای محترم شوراهای ائتلاف مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها سلام عرض می‌کنم و خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم که چهارمین بار می‌توانم به صورت وبیناری در خدمت دوستان گرامی باشم.

 جا دارد در آغاز سخن به مناسبت سی و یک خرداد سالروز شهادت سردار سپاه اسلام شهید دکتر مصطفی چمران یاد ایشان را گرامی بداریم به روح بلند و آزاده‌ی او درود بفرستیم و اشاره کنیم به مقام شامخ ان بزرگوار که البته سخن گفتن درباره‌ی شخصیت شهید چمران احتیاج به یک ساعت حداقل بحث مستقل دارد.

 ما در شورای ائتلاف این توفیق را داریم که از همکاری تنگاتنگ و مشفقانه و صادقانه برادر عزیزمان جناب آقای مهندس مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران بهره‌مندیم و برای آقای مهندس چمران هم آرزوی سلامت کامل می‌کنیم. امیدوارم شهید چمران الگوی همه‌ی ما به خصوص الگوی دانشمندان و استادان دانشگاه‌های ما و نخبگان و تیزهوشان جامعه‌ی ما باشند.

آمریکایی‌ها هم ذات منافقین را فهمیدند

این ایام هم سالروز عملیات مسلحانه منافقین در سال شصت است در همین روزها بود که آن‌ها موج نهایی حمله‌ی مسلحانه به مردم را آغاز کردند و نشان دادند که آن میلیشیایی که تربیت کرده بودند نه برای مقابله با دشمنان مردم بود بلکه برای مقابله با مردم بود و حالا هم همان کارها را در دنیا می‌کنند.

گروه مسلحی و چریکی که قبل از انقلاب افتخارش این بود که مستشاران آمریکایی را در تهران ترور می‌کند حالا افتخارش این است که پول میدهد و رجال فاسد سیاسی همان آمریکا میایند در همایش‌های سالانه‌ی آن‌ها سخنرانی می‌کنند و انقدر وضع این‌ها نامطلوب شده و بد شده که حتی خود آلبانی که به دستور آمریکا میزبان اینها شده دیگر اینها را نمی‌تواند تحمل بکند.

خبر دیروز را شنیدید که پلیس ضد تروریسم  آلبانی به مقر منافقین حمله و عده‌ای را دستگیر کرده و مجروح شدند و یک نفر کشته شده و جالب این که آمریکا هم حق را به جانب پلیس آلبانی داده و باید بگوییم که آش آنقدر شور شده که خود آشپز هم فهمیده.

خب ما در این گفتارهای ماهانه برنامه‌مان این است که یک مروری بر امور کشور داشته باشیم؛ چه امور داخلی چه روابط بین‌الملل و همینطور گزارشی از فعالیت‌های شورای ائتلاف خدمتتون بدهیم و بعضی تقاضاها و توصیه‌ها را هم خدمتتان عرض کنیم.

تحلیلی در خصوص سه دیدار مهم رهبر معظم انقلاب

در مسایل کشور بحمدالله رهبری با نشاط کامل فعال هستند و ایشان هم دیدارهای عمومی خودشان را دارند هم ملاقات با مسئولان داخلی کشور به صورت منظم انجام میشود و هم پذیرا و میزبان مقامات عالی رتبه‌ی کشورهای خارجی هستند.

در فاصله‌ی نوبت قبل که بنده عرایضی داشتم خدمتتان در اوایل خردادماه تا امروز ما شاهد سخنرانی مهم مقام معظم رهبری در چهاردهم خرداد سالگرد ارتحال امام راحل بودیم. دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان بود که دیدار بسیار مهمی بود. دیدار مهم دیگر ایشان با دانشمندان صنایع هسته‌ای بود که خب این‌ها را شاهد بودیم و من بعدا درباره‌ی نکاتی که مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام مطرح کردند اشاراتی خواهم کرد.

مقام معظم رهبری از مجلس یازدهم رضایت دارند

درباره‌ی مجلس آنچه برای ما مهم این است که مقام معظم رهبری در کل از مجلس یازدهم اظهار رضایت کردند. همان‌طور که در آغاز مجلس امیدوار بودند به این مجلس و مجلس را انقلابی خواندند در آخرین دیداری هم که در پایان چهارمین سال با نمایندگان مجلس داشتند ایشان باز هم این مجلس را انقلابی خواندند و در واقع همانطور که خودشون فرمودند بعضی استثناها و بعضی ضعف‌ها نباید ما را از انقلابی بودن مجلس پرتحرک بودن مجلس غافل کند و اشاره به قوانین خوبی که در این مجلس به تصویب رسید، کردند و نمایندگان مجلس را در این یکسال باقی مانده به پرکاری و کار برای خدا توصیه کردند که تفسیرش را ملاحظه کردید.

دو کلیدواژه پرمعنای رهبر انقلاب در دیدار با دانشمندان هسته‌ای

در دیدار با دانشمندان هسته‌ای هم ایشان نکات بسیار مهمی را بیان کردند با توجه به اینکه مسئله‌ی هسته‌ای هر وقت مطرح میشود ملت ما یاد تحریم‌ها میفتد، یاد برجام می‌افتد و الان حدود ده سال است که این اصطلاح برجام وارد ادبیات سیاسی ما شده و فراز و فرودهای عجیبی داشته و شما شاهد هستید که طراحان برجام در این روزهای اخیر مجددا فعال شده‌اند و نظر خودشان را بیان می‌کنند.

مقام معظم رهبری با توجه به همه‌ی این تحرک‌ها و آن سوابق روشنگری‌های خوبی درباره‌ی مواضع دشمنان در قضیه‌ هسته‌ای کردند و فرمودند در این سال‌ها ما دو چیز گران‌قیمت به دست آوردیم: یکی اعتماد به نفس و اعتماد به جوان‌های خودمان برای پیشرفت و یکی هم بی‌اعتمادی به دشمنان و این دو تا کلید واژه بسیار پر معنا بود در دیدار ایشان با دانشمندان هسته‌ای.

چرا دشمن دو رکن “ایمان” و “امید” را نشانه گرفته است؟

در سالگرد ارتحال امام بیانات بسیار راهبردی خطاب به کل ملت ایران بیان فرمودند. حتما خواهران و برادران عزیز ما توجه دارند که مقام معظم رهبری در سال دو، سه سخنرانی بسیار راهبردی و مهم ایراد می‌کنند که یکی از آن‌ها در سالگرد ارتحال امام است که همه‌ی مسولان روسای قوا و روحانیون بلندپایه و توده‌های مردم حضور دارند و جای این سخنرانی هم در همان سالگرد ارتحال امام است که در واقع رهبری تجدید عهد می‌کنند هرسال در چهارده خرداد با امام عزیز برای ادامه‌ی راه امام.

اگر سخنرانی‌های ایشان در این سی و چهارمین سال دوران رهبری در روزهای چهارده خرداد گردآوری بشود که شده در مراکز مخصوص این کار و تجزیه و تحلیل بشود کاملا دیدگاه‌های بنیادی رهبری نسبت به این انقلاب و مبانی این انقلاب قابل استخراج است. امسال هم ایشان فرمودند که آن تحول نرم‌افزاری که در ملت ما رخداد پدید آمدن ایمان و امید بود.

در واقع ایشان روی دو واژه‌ی ایمان و امید به عنوان دو کلید واژه‌ی مهم تکیه و تاکید کردند که ایمان دل ما را محکم می‌کند و پشتوانه‌ی ماست. پشت گرمی ماست و این ایمان بود که امام را به پیروزی رساند. ایمان بود که ملت ایران را به پیروزی رساند. این ایمان بود که در این چهل و چهار سال ما را از حوادث بزرگی مثل جنگ تحمیلی عبور داد و امید بود و امید هست که ما را قادر به پیشرفت کرده و دشمن درست این دو رکن اساسی را نشانه گرفته است.

هم‌صدایی پادوهای داخلی با دشمن خارجی در حمله به امید مردم

 از یک سو به انحا مختلف در صدد تضعیف ایمان مردم است به خصوص تضعیف ایمان جوانان. تضعیف ایمان جوانان را هم از راه مفاسد اخلاقی دنبال می‌کند و حالا چه در فضای مجازی چه در ماهواره و چه به صورت ترویج برهنگی که خب شما شاهد بوده‌اید.

این‌ها همه برای رخنه در ایمان مردم است و از آن طرف هم مرتبا ناامیدی را ترویج می‌کند و تبلیغ می‌کند و بذر یاس در دل‌ها می‌کارد و به فرمایش رهبری پادوهای داخلی آن‌ها هم کاری غیر از این نمی‌کنند.

 هیچ پیشرفتی در کار کشور نمی‌بینند و یکسره فقط از مشکلات دم می‌زنند. مشکلاتی که خودشان هم وقتی بر سر کار بودن راه حلی برای آن نداشتند و ملت به همین دلیل از آنها اعراض کردند حالا مطالبه‌گر شدند و حتی کار این بدبینی و یاس آفرینی در جریان اپوزیسیون یا گروه مخالف دولت فعلی به جایی رسیده که بعضی از دوستان خودشان هم نصیحت میکنند که قدری منصف باشید و انقدر منفی‌نگر نباشید.

 

این تاکید رهبری بر ایمان و امید باید نصب العین ما به عنوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سراسر کشور باشد. ما وظیفه داریم که بیانات مقام معظم رهبری را تبیین کنیم و عمل کنیم به بیانات و توصیه‌های مقام معظم رهبری. ما وظیفه داریم برای تحکیم ایمان خودمان و دیگران تلاش کنیم، ما وظیفه داریم در مردم امید ایجاد کنیم نه امید واهی بلکه امید مبتنی بر واقعیت‌ها و در کشور ما واقعیت‌ها برای ایجاد امید بسیار است.

“امید” ملاک شناخت و ارزش‌گذاری فعالیت‌های سیاسی

بنده می‌خواهم به دوستان عزیز، برادران و خواهران و کسانی که تحت عنوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی دل به انقلاب و رهبری و اسلام بستند و با وحدت درصدد خدمت به کشور و حفظ انقلاب و دفاع از ارزش‌های انقلاب هستند عرض کنم که یک لحظه از این دو کلیدواژه‌ی مهم ایمان و امید غافل نباشد.

هر جا کاری می‌کنیم صحبتی می‌کنیم از خودمان بپرسیم آیا این عمل ما یا این سخن ما به تقویت ایمان و امید مردم منجر میشود یا به تضعیف ایمان و امید؟ این ملاک باید باشد اگر دیدید کسی صحبت می‌کند که نتیجه آن ناامید کردن مردم است شما در کار او شک کنید و او را با این فرمایش رهبری ارزیابی بکنیم.

ما این روزها شاهد هستیم عده‌ای با تندروی، با بدزبانی همه‌ی ارکان مملکت را زیر سوال می‌برند. به روسای قوا توهین می‌کنند، تهمت می‌زنند و اگر در فضای مجازی فعال هستند نود درصد مطالبی که در فضای مجازی پخش می‌کنند موجب یاس و ناامیدی و بدبینی می‌شود.

شما آشنا هستید با این نوع نوشته‌ها اینها خلاف مسیر رهبری نظام عمل می‌کنند اگرچه در همین مطالب خودشان روزی صد بار هم از رهبری اسم ببرند اما نتیجه‌ی حرف‌ها و کارهای آن‌ها بدبین کردن مردم به دولت و قوه قضاییه و مجلس است. این باید ملاک باشد.

گزارشی از اقدامات موثر دولت در یک ماه اخیر

من همین‌جا می‌خواهم اشاره کنم به عنوان یک موضوعی که با همین امید ارتباط دارد به فعالیت‌های دولت. در همین هفته‌های اخیر شما ملاحظه کنید که دولت و رئیس محترم جمهور چطور علاوه ‌بر سفرهای داخلی و سفرهای استانی، سفرهای خارجی خودشان را با جدیت دنبال می‌کنند و بعضی از کشورها و مناطق جهان که در صفحه‌ی رادار دولت قبل، محو شده بود دوباره آن‌ها را مورد توجه قرار دادند و در همین دولت ما شاهد هستیم که رییس جمهور بعد از بیست سال به چین رفت، سیزده سال رییس جمهور ایران به سوریه نرفته بود. هفده سال رییس جمهور به اندونزی نرفته بود. دوازده سال بود که رییس‌جمهور ایران به آمریکای لاتین نرفته بود. وزیر امور خارجه‌ی سعودی بعد از هفده سال در همین هفته‌ی گذشته به تهران سفر کرد.

رئیس جمهور ازبکستان بعد از بیست سال به ایران آمده رییس جمهور بلاروس پس از هفده سال به ایران آمده و ارتباط با شرق، ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین و … اینها راه‌های مقابله با تحریم است و راه‌های منطقی دورزدن تحریم و راه‌های افزایش مبادلات اقتصادی و  افزایش صادرات ما است.

در حال حاضر صادرات غیر نفتی ما از پنجاه و سه میلیارد دلار متجاوز شده است و شما توجه دارید که در آمریکای لاتین که آمریکا آنجا را حیات خلوت خودش میداند از دهه‌های گذشته نهضت‌های آزادی‌بخشی رشد کرده که نمونه‌ی پیروزی این نهضت‌ها همین سه کشوری هستند که رییس جمهور در سفر اخیر خودش به آنجا سفر کرد.

هم ونزوئلا، هم نیکاراگوئه و هم کوبا کشورهای انقلابی آمریکای لاتین هستند که مورد تحریم آمریکا هستند و متحدان طبیعی ما هستند. آنها با نام انقلاب اسلامی امید پیدا می‌کنند و سفر رئیس جمهور ما به این مناطق هم نشان‌دهنده‌ی قدرت ماست و عمق راهبردی سیاست خارجی ما را نشان میدهد و هم ما با اینها روابط اقتصادی، روابط علمی و روابط فرهنگی داریم. ما با کوبا در فضای زیست‌فناوری و بیوتکنولوژی کارهای سازنده‌ای از گذشته داشته‌ایم که یکی همین تهیه واکسن مشترک بوده که ایران کوبا تهیه کردند.

این کشورها در واقع در برابر ظلم و ستم آمریکا در آمریکای لاتین ایستاده‌اند و سفر رییس جمهور ما به این کشورها معنای بسیار خوبی داشت.

علاوه‌ بر این مشاهده کردید که بعد از این تعرضات و تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی و موفقیت مقاومت. رهبران مقاومت در همین هفته به ایران سفر کردند و با مقام معظم رهبری دیدار کردند و این نشان دهنده‌ی قوت مقاومت و مرکزیت مقاومت در ایران است کما اینکه سفر رییس‌جمهور ما هم به سوریه در همین مسیر بود.

رای بالای مجلس به سه وزیر پیشنهادی دولت

دولت در همین هفته‌های اخیر توانست وزرای جدیدی را به مجلس معرفی بکند و خوشبختانه مجلس هم با تایید انتخاب دولت با رای نسبتا خوبی به هر سه وزیر رای اعتماد داد که احساس اهل فن و سیاسیون و نمایندگان مجلس این است که این وزرا ان‌شالله در کارها موفق خواهند بود.

ما قبل از طرح رای اعتماد وزیر کشاورزی از آقای نیکبخت دعوت کردیم و ایشان در جلسه‌ی اخیر شورای ائتلاف حضور پیدا کردند و برنامه‌های خودشان را برای اعضای شورا توضیح دادند.

در جلسه‌ای که چند تن از نمایندگان مجلس هم حضور داشتند این توضیحات مفید بود و بحمدالله این سه تا وزارتخانه صاحب وزیر شدند.

در همین فاصله‌ی وبینار قبلی ما تا این نوبت همایش سراسری سفرای جمهوری اسلامی ایران در جهان در تهران برگزار شد. کار فشرده‌ی بسیار مهمی بود که بنده هم در جمع آن سفرا حاضر شدم و در حوزه‌هایی که مسولیت دارم برای سفرا صحبت کردم و این‌ها با رهبری و رییس جمهور هم دیدار داشتند.

ناتوانی دولت گذشته در توزیع سبدکالا میان مردم

سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی و همینطور تقدیم لایحه‌ی برنامه‌ی پنج ساله‌ی هفتم به مجلس که در واقع یک وظیفه‌ی سنگینی بر عهده‌ی مجلس قرار گرفت و به هر حال کار مهم دیگری که دولت موفق شد از تقریبا نیمه‌ی خرداد آن را اجرا بکند توزیع کالابرگ به جای یارانه نقدی بود که خب این طرح از اردیبهشت هزار و چهارصد و یک تا خرداد هزار و چهارصد و دو بین مجلس دولت مطرح بود و خوشبختانه با همکاری مجلس و دولت زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن فراهم شد و دولت در حال حاضر برای سه دهک پایین اقتصادی این طرح را به مرحله‌ی اجرا گذاشته است.

من می‌خواهم اینجا تاکید کنم همه‌ی شما دوستان توجه دارید و به حق همیشه متذکر می‌شوید که مشکل مردم مشکل اقتصادی است و خود این گرفتاری‌های معیشتی ممکن است موجب ناامیدی بشود و موجب پایین بودن مشارکت مردم در انتخابات باشد و… همه‌ی شما در این سال‌ها نگران مشکل معیشتی مردم بودیم و این نگرانی هم جا دارد.

خب دولت حالا کاری را شروع کرده و با این کالابرگی که توزیع می‌کند و بیست درصدی که به یارانه‌ها اضافه کرده می‌خواهد حداقل تا مدتی به قشرهای ضعیف جامعه اطمینان بدهد که حدود ده قلم از مواد لازم غذایی مستقل از نوسانات قیمت با همین کالابرگ در اختیار آن‌ها هست این اقدام مهمی است.

توزیع این در سراسر کشور به نحویکه ابتدای دولت گذشته باعث هجوم فروشگاه‌ها و آبروریزی نشود، زیرساخت لازم داشت که این کار انجام شده و بخشی از فعالیت‌های دولت است که شما باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

ما هم در شورای ائتلاف برای تک تک این اقدامات دولت یک بحث تحلیلی داشته‌ایم و خدمتتان عرضه کرده‌ایم.

ما هم درباره‌ی سفر رییس جمهور به سه کشور آمریکای لاتین تحلیل داشتیم و هم راجع به این موضوع کالابرگ تحلیل داشتیم و سعی کردیم که با بیانیه‌ها و تحلیل‌های گوناگون در واقع مطالب سیاسی لازم را در اختیار دوستان خودمان در سراسر کشور قرار بدهیم.

من همینجا توصیه و تاکید می‌کنم و تقاضا می‌کنم که بیانیه‌هایی که ما به مناسبت‌های مختلف درباره‌ی ایمان و امید که رهبری فرمودند، درباره‌ی سفر رییس جمهور، درباره‌ی مسایل اقتصادی و … که در اختیار شما می‌گذاریم را در جلسات سیاسی که تحت عنوان شورای ائتلاف دارید مطرح کنید و بخوانید و اگر نقدی هم دارید برای ما بنویسید بعضی از این نقدها را ما می‌توانیم در وبگاه شورای ائتلاف هم منتشر کنیم و به بحث بگذاریم.

تقدیر از عملکرد و روحیه جهادی رئیس قوه قضائیه

من میخواهم قبل از اینکه اشاره کنم به بعضی از فعالیت‌های شورای ائتلاف بگویم اینکه بیشتر راجع به مجلس دولت صحبت می‌کنیم اما نباید از تلاش‌های قوه‌ی محترم قضاییه هم غافل باشیم.

 

جناب آقای اژه‌ای یک فرد مصمم خوش‌فکر پرکاری هستند و  هفته‌ای نیست که به یک استان سفر نکنند و از نزدیک روش‌ها و مسایل مردم را با قوه‌ی قضاییه بررسی نکنند و ما امیدواریم این توجه ایشان و کارهای مبنایی که دارند می‌کنند در آینده به بهبود و تحول امیدآفرین در قوه‌ی قضاییه منجر بشود.

برگزاری منظم و منسجم جلسات تشکیلاتی در شورای ائتلاف

اما کارهایی که خود ما کردیم یا بعضی از کارهایی که در شورای ائتلاف انجام شده اشاره کنم.

اولا جلسات با دبیر محترم شورای ائتلاف جناب آقای داوری به صورت منظم و مستمر برقرار است. هیئت اجرایی جلسات خودش را منظم تشکیل می‌دهد. کارگروه سیاسی جلسه دارد. شورای مرکزی ائتلاف جلسه دارد.

نظارت بر عملکرد اکثر نمایندگان به پایان رسید

کارهایی مثل نظارت بر نمایندگان مجلس را ما پیش بردیم و تاکنون در حالی که ما هنوز نزدیک به هشت ماه به انتخابات فاصله داریم نظارت بر اکثریت نمایندگان مجلس به پایان رسیده است و ما تعهد کردیم که بر کار نمایندگان نظارت داشته باشیم. کارنامه‌ای برای نماینده‌ای تنظیم کرده‌ایم که بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم و در واقع آن‌هایی که خوب کار کردند به مردم معرفی کنیم و آن‌هایی هم که ضعیف بودند یا مشکل داشتند درباره‌ی آن‌ها در انتخابات آینده تصمیم بگیریم. ما امید مردم و اعتماد مردم به شورای ائتلاف را گرانبها می‌دانیم و مایلیم حفظ کنیم.

انتخاب معین برای شورای ائتلاف استان‌ها ادامه دارد

ما طرح تعیین معین برای استان‌ها را به جد دنبال می‌کنیم، همین دیروز هم در میان استان‌هایی که هنوز معین آن تعیین نشده برای استان گیلان معرفی کردیم. آقای قدیمی خودشان به استان‌ها سفر دارند و برای فعال کردن آن‌ها هم برنامه داریم.شرح وظایف معین‌ها نوشته شده و به آن‌ها داده شده است.

مجمع عمومی احزاب عضو شورای ائتلاف برگزار شد

ما با احزاب و گروه‌های سیاسی ارتباط منظم داریم و همین امروز به همت معاونت احزاب و تشکل‌های شورای ائتلاف جلسه‌ای با حضور بیش از صد و بیست نفر از نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی که خانم‌ها و آقایان بودند تشکیل شد که آقای مهندس باهنر، آقای دکتر پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و آقای دکتر روح‌الامینی معاون احزاب شورای ائتلاف در این جلسه سخنرانی کردند.

معاونین بانوان احزاب عضو شورای ائتلاف مشخص شدند

در حدود بیست روز پیش هم معاونت بانوان شورای ائتلاف از بانوان عضو احزاب دعوت کردند که معاونت احزاب شورای ائتلاف در آن جلسه بودند و به هر حال اینها هم حکایت از توجه ما به تشکل‌ها و احزاب دارد که ائتلاف وظیفه‌اش متحد کردن این‌هاست و هم توجه شورای ائتلاف به خانم‌ها.

همایش سراسری شورای ائتلاف برگزار می‌شود

همین جا عرض کنم که در حال برنامه‌ریزی هستیم برای اینکه در تابستان امسال یک همایش سراسری در کشور داشته باشیم و برنامه‌ریزی محتوایی و اجرایی آن در دست بررسی است و ان‌شالله در اولین فرصت ما تاریخ و مکان برگزاری و برنامه‌ی این اجلاس و همایش سراسری را خدمت شما عرض خواهیم کرد.

باید برای انتخابات با مشارکت قابل قبول تلاش کنیم

نکات دیگری که باید خدمت شما عرض بکنم به عنوان توصیه و تقاضا، برادران و خواهران ممکن است که شما نسبت به مسئولان استانی خودتان حتی در این دولتی که از خود ما است و نسبت به مسئولان کشوری انتقادهایی داشته باشید و ممکن هم هست که حق با شما باشد.

بنده نمیگویم شما انتقاد نکنید و تذکر ندهید. خواهشی دارم وآن این است که مراقب باشید همه‌ی وقت شما و فکر و ذکر شما در انتقاد از مجریان و مسئولان استان خودتان خلاصه نشود. یعنی شما به عنوان مسئولان شورای ائتلاف که دور هم برای وحدت جمع شدید و می‌خواهید این انقلاب را حفظ و تقویت کنید مراقب باشید که همه‌ی نیرو، انرژی و وقت شما صرف انتقاد از مثلا استاندار خودتان یا معاون استاندار یا مدیران کل  و … نشود.

شما غیر از این کارهای مهم زیادی دارید، شما باید کار تشکیلاتی خودتان ‌را با تدبیر گسترش بدهید و با قشرهای مختلف مردم در تماس باشید. با بانوان، با جوانان، با روحانیون با کارگران با کشاورزان با معلمان و … در تماس باشید. باید کار تشکیلاتی بکنیم و بدانیم که جهاد تبیین بر عهده‌ی ماست و باید کاری کنیم که انتخابات پایان امسال با مشارکت قابل قبولی ان‌شالله انجام بشود و در آن‌جایی که عملکردها مناسب نبود، نمایندگانی بهتر از نمایندگان فعلی و نمایندگانی مومن و انقلابی وارد مجلس دوازدهم بشوم.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا