سیاسی

حداقل حقوق کارکنان دولت برای سال آینده ۷ میلیون تومان در نظر گرفته شده است

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: ۷ میلیون تومان حقوق کارکنان دولتی در نظر گرفته شده است، معافیت مالی هم از ۷ میلیون تومان است.

خاندوزی در نشست خبری مطرح کرد؛


به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احسان خاندوزی در ابتدای نشست خبری خود با اشاره به روند کاهش دما در روزهای آینده گفت: درخواست ما از مردم این است که با مدیریت منابع گاز اجازه دهند از این دوره سرد عبور کنیم و دولت مشوق کاهش ۳درصدی را در قبوض مشترکین در نظر خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد بیان کرد: یکی از موانعی که منجر به این شد که به کاهش تولید رو به رو بودیم کاهش سرمایه‌گذاری بود و این مشکل ۶ ماه اول ۱۴۰۰ وجود  داشت  اما در ۶ اول امسال با افزایش چشم‌گیری روبه‌رو شد و یک افزایش ۷ درصدی در فصل تابستان پیدا کرد که باعث کاهش نرخ بیکاری شد.

وی ادامه داد: در حوزه عملکرد بودجه‌ای ۹ ماه اول دولت، ۹۱۷ هزار میلیارد مجموع درآمدهای حصولی کشور که حدود ۸۰ درصد محقق شده است و امیدواریم امسال این عدد ۱۰۰ درصد محقق شود. ۳۳ هزار میلیارد تومان دولت کمتر اوراق منتشر کرده است و ۲۶ هزار سهم شرکت‌های  دولتی را عرضه کرده است.

خاندوزی تاکید کرد: مجموع شرایط نشان می‌دهد انضباط پولی و مالی در دست است. در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ هم بخشی از بودجه عمومی را به تبصره ۱۴ برده ایم که مجموع ‌اش به ۲هزار همت خواهد رسید

وی تاکید کرد: میزان تحقق درآمدهای بودجه‌ای نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶۳ درصد افزایش داشته و مصارف نیز معادل ۹۰ درصد پیش‌بینی بودجه تخصیص پیدا کرده. بنابراین کسری بودجه امسال تا پایان ۹ ماهه به حداقل رسیده و میزان استفاده از تنخواه گردان خزانه نیز برای اولین بار صفر شده است. تا پایان سال نیز کسری بودجه صفر خواهد شد.

وزیر اقتصاد گفت: ۷ میلیون تومان حقوق کارکنان دولتی در نظر گرفته شده است، معافیت مالی هم از ۷ میلیون تومان است.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا