سیاسی

حسینی: احزاب در تدوین لیست‌های انتخاباتی به مسئله فرهنگ توجه کافی داشته باشند


معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: از همه نخبگان، صاحبان فکر و اندیشه و نخبگان فرهنگ و هنر دعوت می‌شود به عرصه انتخابات ورود کنند، احزاب هم در لیست هایی که ارائه می‌کنند باید به مسئله فرهنگ توجه کافی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری که با موضوع نقش آفرینی نخبگان و فرهنگیان در انتخابات مجلس پخش شد، گفت: به مسئله فرهنگ باید در مجلس توجه شود و نخبگان فرهنگی باید برای ورود به مجلس تلاش کنند، فعالان فرهنگی هم باید همت کنند و در جاهایی که لیست برای انتخابات ارائه می شود باید مسائل فرهنگ و هنر را هم مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: حضور نمایندگان که در حوزه فرهنگ و هنر تخصص داشته باشند به دولت و وزارت ارشاد می تواند کمک کند و اگر هم نقدی می شود نقد منصفانه و دقیقی خواهد بود.

حسینی تاکید کرد: الان ما در کمیسیون فرهنگی مجلس حداقل 2 نفر را داریم که در عرصه فرهنگی تخصص دارند و این بسیار کمک کننده است و از این جهت توقع است افراد توانمند در این عرصه وارد مجلس شود.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری گفت: یکی از مباحث و انتظارات ما این بود که به قوانینی که در حوزه فرهنگی مصوب می شود نظارت کنند. در بحث عفاف و حجاب وظیفه دستگاه ها مشخص شده است و نمایندگان می توانند در این حوزه نظارت داشته باشند.

وی گفت: از همه افراد نخبه و صاحبان فکر و اندیشه و نخبگان فرهنگ و هنر دعوت می شود به عرصه انتخابات ورود کنند، احزاب هم در لیست هایی که ارائه می‌کنند به مسئله فرهنگ توجه کافی داشته باشند.

ادامه دارد…

 


آگهی
دکمه بازگشت به بالا