سیاسی

حسین (ع) مظهر صلابت الهی است

حاج علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه:

خطیب موقت نمازجمعه گفت: امروز تقارن عجیبی بین نماز جمعه و ظهر عاشورا است. در این لحظات نماز ظهر عاشورا در حال برگزاری است. امروز روز خواندن مقتل است.


به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام علی حاج‌علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن تسلیت عاشورای حسینی گفت: در مناجات عرفه سالار شهیدان هنگامی که اوج می‌گیرد، راوی می‌گوید دیدم اشک از چشمان سیدالشهدا سراریز شد که توجه به نگاه خدای متعال در تقدیر و قضای انسان می‌باشد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران خطاب به نمازگزاران تهران بیان کرد: برادران و خواهران امروز تقارن عجیبی بین نماز جمعه و ظهر عاشورا است. در این لحظات نماز ظهر عاشورا در حال برگزاری است. امروز روز خواندن مقتل است.

وی ادامه داد: یکی از اصحاب نزد امام حسین(ع) آمد و گفت دوست دارم وقتی به دیدار خداوند میرم نمازم‌ را در خدمت شما بخوانم. می‌دانستند ابی‌عبدالله عاشق نماز است و دریافت بشارت شهادت در لحظات نورانی و در راه حرکت به کعبه اتفاق افتاد. ۴ ماه امام حسین(ع) کنار کعبه نماز خواند و خطبه خواند و هرچیزی که بعد از حرکت به سمت کربلا مشاهده می‌کنیم از ایستادن و خیمه زدن همه به وقت نماز است. حتی آن روزی که حر و لشکرش رسید وقت نماز بود، امام فرمودند نماز را تکی می‌خوانید یا به جماعت، حر می‌گوید در خدمت شما می‌خوانیم و نماز جماعت برپا شد.

حاج علی اکبری بیان کرد: حسین (ع) مظهر صلابت الهی است. ‌

 


خبر در حال تکمیل می باشد…

آگهی
دکمه بازگشت به بالا