سیاسی

حقایق دفاع مقدس باید به گوش جوان‌ها برسد

رهبر انقلاب:

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه نسل جدید خیلی از مسائل دفاع مقدس را نمی‌داند، فرمودند: باید کاری کنیم نسل امروز هم این حوادث را بداند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه هفته دفاع مقدس، جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، حاج صادق آهنگران به مدیحه‌ثرایی پرداخت.

سخنرانی مقام معظم رهبری نیز در این دیدار که به صورت زنده از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شود، آغاز شد.

مهمترین محورهای سخنان ایشان بدین شرح است:

– این جلسه یکی از بهترین، مفیدترین جلساتی است که در این حسینه تشکیل می‌شود. تمجید از پیشکسوتان وظیفه همه است؛ دفاع مقدس دوران پرهیجان، پرحادثه و پرمعنا و پرفایده ست و از جمله حوادثی است که برای دیروز، امروز و فردا دارای اثر است.

– پیشکسوتان مصداق «السابقون السابقون‌اند». یعنی زودتر از دیگران نیاز را شناختند و دانستند و برای برآوردن آن نیاز شتافتند؛ آن‌هم در میدان سخت جنگ و جهاد و فداکاری.

– هر چه بگذرد و کارها خوب و کامل انجام شود و توجه به خروجی‌ها باشد، باز این معرف و آگاهی بیشتر خواهد شد و دفاع مقدس بیشتر شناخته خواهد شد.

– نسل جدید خیلی از مسائل دفاع مقدس را نمی‌داند. عرضم این است که همانطور که بنده و شما در حادثه بودیم و قضایا را می‌دانیم باید کاری کنیم نسل امروز هم این حوادث را بداند.

– بنده با جوانان تا حدودی مرتبط هستم و می‌بینم که گاهی در گفتگوها خیلی از مسائل دفاع مقدس را نمی‌دانند.

– حقایقی درباره دفاع مقدس که ما از آن سخن می‌گوئیم امروز فقط یک ادعا نیست، بلکه خود طرف مقابل هم به آن اعتراف می‌کند.

– حمله و جنگ با انقلاب اسلامی طبیعی بود چون دشمنان از این انقلاب عصبانی بودند. این انقلاب اتفاقاتی را در دنیا پیش آورد که شاید خود ما آن زمان از همه ابعاد آن خبر نداشتیم، اما آن‌ها می‌دانستند که چه اتفاقی افتاده است.

– آن روز در دنیا دولت‌ها و ملت‌ها یا به این جناح یا به آن جناح وابسته بودند؛ یعنی کسی که متکی به نظام غربی بود به استناد آن می‌توانست دوکلمه به نظام شرقی حرفی بزند.

– اینکه کشوری خارج از این نظام سلطه بیاید و حرف خود را بزند اصلاً قابل‌تحمل نبود. اینکه ملتی از آمریکا نترسد هم برای‌شان قابل‌تحمل نبود.

تکمیل می‌شود…

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا