سیاسی

حمله ایران معادله شکست ناپذیری اسرائیل را از بین برد

منتخب مجلس دوازدهم کفت: در طول چند دهه به افکار عمومی منطقه و کشورهای اسلامی القاءکرده بودند که قدرت رژیم صهیونیستی به عنوان پنجمین ارتش قدرتمند دنیا شکست ناپذیر است، که این معادله تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علاءالدین بروجردی رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و منتخب مردم در مجلس دوازدهم طی سخنانی در گفتگوی ویژه خبری گفت: در واقع تمام موفقیت‌های نیروهای مسلح  از جمله عملیات افتخارآفرین وعده صادق را مرهون فرماندهی معظم کل قوا هستیم و مدیریت به گونه‌ای رقم خورد که در این چند دهه این اقتدار محصول فرماندهی دقیق و بسیار هوشمندانه ایشان است، حتی موشک‌های نقطه زن که تعبیر رایجی در ادبیات نظامی و افکار عمومی، توصیه ایشان بوده که موشک‌ها باید نقطه زن باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: بنده معتقدم که مرحله جدیدی در غرب آسیا و بحران جاری ایجاد شده و موازنه قوا که این تصور واهی را در طول چند دهه به افکار عمومی  منطقه و کشورهای اسلامی القاءکرده بودند که قدرت رژیم صهیونیستی به عنوان پنجمین ارتش قدرتمند دنیا شکست ناپذیر است، این معادله تغییر کرد.

نماینده منتخب مردم در مجلس دوازدهم ادامه داد: جبهه مقاومت محصول سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران در کشور های انقلابی منطقه است و به گونه‌ای عمل کرد  که بعد از نیم قرن شکست کشورهای اسلامی از رژیم صهیونیستی، از سال 2000 و مشخصا 2006 که جنگ 33 روزه رخ داد قدرت نمایی بسیار جدید صورت گرفت و عملاً  در همه عملیات‌های بعدی تا عملیات جاری الاقصی شکست رژیم صهیونیستی را نشان داد.

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی در ادامه افزود: در واقع پس از 7 ماه علی رغم همه عِده و عُده، رژیم صهیونیستی با کمک‌های غربی به خصوص آمریکا یک رژیم نامشروع فروپاشیده از درون است و در تمام ارکان از بازدارندگی گرفته تا هشدار سریع، واکنش سریع و پنج رکنی که برای آنان وجود دارد، تمام این ارکان به هم ریخته است و دچار مشکلات داخلی شده‌اند، نه تنها در افکار عمومی جهان جایگاهی ندارند، بلکه در شورای امنیت سازمان ملل نیز معادلات تغییر کرده و پدیده جدیدی رخ داده است.

وی عنوان کرد: بنابراین عملیات افتخارآفرین وعده صادق در واقع اوج اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول دوران 75 ساله این رژیم اشغالی بود که کاملاً صحنه را به نفع جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت تغییر داد.

بروجردی در ادامه یادآور شد: به اعتقاد بنده نکته مهم در این عملیات  الگوی ابر قدرتی بود به این مفهوم که اعلام کردیم حتماً در بالاترین سطح که فرمانده معظم کل قوا هستند، مقابله خواهیم کرد و سپس یک برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفت، علی رغم اینکه امریکا توسط واسطه‌های فراوانی پیام داد که این عملیات صورت نگیرد، اما ما قدرتمندانه این عملیات را انجام دادیم.

وی با تاکید بر اینکه تاثیرگذاری عملیات وعده صادق فرامرزی است، گفت: در واقع علاوه بر اینکه مردم ما از صمیم قلب جدای از گرایش‌های سیاسی و تفکرهای مختلف خوشحال شده و احساس غرور کردند، بر اساس مصاحبه‌هایی که رسانه ملی ما از کشورهای مختلف داشت امت اسلامی نیز عکس العمل و شادی بسیاری داشتند که  نشان دهنده این تاثیرگذاری بود، به عنوان مثال گفته شهروند غزه ای که ما برای اولین بار بعد از 7 ماه یک شب آرام داشتیم نشان از تاثیرگذاری این عملیات و غرور ملی ملت ما و جهان اسلام و همچنین تغییر دیدگاه کشورها نسبت به توانمندی جمهوری اسلامی ایران بود.

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی در ادامه یادآور شد: زمانی که یک پهپاد آمریکایی به حریم هوایی کشور ما تجاوز می‌کند هیچ کشوری را در دنیا نخواهید یافت که جرات سرنگونی این پهپاد را داشته باشد، اما ایران آن را سرنگون می‌کند و به آمریکا پیام می‌دهد که به دلیل تجاوز به حریم کشور ما این عملیات صورت گرفته است، همچنین در مقابل رژیم صهیونیستی یک اقتداری را به نمایش گذاشتیم که در آینده بسیار بازدارنده است و ناگزیر هستند محاسبات خود را تغییر دهند و در این فضای جدید تصمیم‌گیری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که عملیات وعده صادق بر آینده رژیم صهیونیستی چه تاثیری خواهد داشت؟ اظهار داشت: در واقع شما با رسم  منحنی قدرت نظامی رژیم صهیونیستی می بینید که این منحنی از سال 2000 به بعد با تغییر معادله قدرت و در عملیات اخیر طوفان الاقصی ظرف هفت ماه گذشته، به شدت سیر نزولی خود را آغاز کرده است. اگر حمایت‌های تسلیحاتی گسترده آمریکا و هم پیمانان اروپایی آنان نبود قطعاً رژیم صهیونیستی دچار مشکلات جدی در عرصه نظامی می‌شد.

انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا