سیاسی

حمله رژیم صهیونیستی به رفح به معنی یک فاجعه بزرگ انسانی در فلسطین اشغالی است

اراده جدی برای توقف جنایت‌ها در غزه نمی‌بینیم


رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: رژیم‌صهیونیستی از جنایت در نوار غزه عبور کرده و حالا موضوع منطقه رفح هم مطرح است و حتی حملاتی را هم در آنجا انجام دادند. این یعنی یک فاجعه انسانی بزرگ در فلسطین اشغالی. البته در حال حاضر افکار عمومی، تاحدودی برخی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی به عمق این فاجعه پی برده‌اند اما این کافی نیست. من امیدوارم این آگاهی‌بخشی عمومی از عمق جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی سبب شود تا این جنایت‌ها هرچه سریع‌تر متوقف شود، ولی متاسفانه ما اراده‌ای جدی نمی‌بینیم.

کاظم غریب‌آبادی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که تحلیل شما نسبت به وضعیت امروز جنگ غزه با توجه به آنکه شاهد جنایت‌های رژیم صهیونیستی هستیم چیست گفت:‌ متأسفانه رژیم‌صهیونیستی در میان سکوت جامعه جهانی، کشورهای مدعی حقوق‌بشر و سازمان‌های بین‌المللی همچنان به جنایت خود در غزه ادامه می‌دهد. از جنایت در نوار غزه عبور کرده و حالا موضوع منطقه رفح هم مطرح است و حتی حملاتی را هم در آنجا انجام دادند. این یعنی یک فاجعه انسانی بزرگ در فلسطین اشغالی. البته در حال حاضر افکار عمومی، تاحدودی برخی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی به عمق این فاجعه پی برده‌اند اما این کافی نیست. من امیدوارم این آگاهی‌بخشی عمومی از عمق جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی سبب شود تا این جنایت‌ها هرچه سریع‌تر متوقف شود، ولی متاسفانه ما اراده‌ای جدی نمی‌بینیم.

وی افزود: این رأی اخیری هم که دیوان عالی بین‌المللی دادگستری صادر کرد و دستور موقتی که صادر شد تدبیر بسیار مهمی است و لازمه این موضوع آن است که باید هرچه سریع‌تر آتش‌بس برقرار شود و جهان به صورت متحد در برابر رژیم‌صهیونیستی مقاومت کند اما در نهایت متاسفانه عمق فاجعه بسیار سنگین است.

غریب‌آبادی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود در مورد ارزیابی از انتخابات اسفندماه گفت: انتخابات یکی از مظاهر مهم مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است. افتخارمان این است که عموم مسئولین عالی‌رتبه ما و کسانی که در عرصه‌های تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری دخیل هستند، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از طریق مردم، با انتخابات و از طریق صندوق‌های رأی انتخاب می‌شوند. هرچه حضور مردم باشکوه‌تر باشد، پیام آن برای دشمنان ما بسیار مهم‌تر خواهد بود و از سوی دیگر دلگرمی بیشتری برای مسئولین جهت ارائه خدمت بیشتر به مردم خواهد بود. امیدوارم امسال هم همانند سال‌های گذشته شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات باشیم.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا