سیاسی

حواشی تفحص از فولاد مبارکه/اسلامی در ایسنا/دولت پیگیر مشکل آب

تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه/ هفته دولت/ مذاکرات احیای برجام/ پیگیری مشکل آب در همدان و… از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می‌آید.

به گزارش ایسنا،‌ انتشار گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه پس از ماه‌ها تحقیق و بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی واکنش هایی را در پی داشته که اخبار مربوط به آن مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.
این گزارش به بررسی ابعاد مختلف تخلفات صورت گرفته در این مجموعه صنعتی و نقش نهادها و سازمان‌های مختلف و همچنین سیاسیون در ویژه خواری های اقتصادی صورت گرفته در این مجموعه پرداخته است.
در همین رابطه روابط عمومی دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی با انتشار اطلاعیه ای ادعاها مبنی بر مخالفت حسن روحانی با برکناری مدیرعامل وقت شرکت فولاد مبارکه را تکذیب و تاکید کرد: اساسا هیچ دستوری مبنی بر عزل یا نصب مدیرعامل شرکت‌های اقتصادی و یا مخالفت و موافقت با آن از سوی  رئیس‌جمهور سابق و یا دفتر ریاست‌جمهوری صادر یا اعلام نشده است. خبرهای دیگر در این باره را در لینک های زیر بخوانید.
مجلس با اعلام مصادیق تفحص از فولاد مبارکه قبل از رسیدگی قضایی مخالف است
دستگاه‌های نظارتی چگونگی رسانه‌ای‌ شدن گزارش تفحص از فولاد مبارکه را بررسی می‌کنند
فرصت یک ماهه قوه قضاییه برای رسیدگی به گزارش تفحص از فولاد مبارکه
***
نظر رئیس مجلس شورای اسلامی درباره رویکرد دولت سیزدهم همزمان با آغاز هفته دولت از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.
محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروزمجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: دولت سیزدهم رویکردهای درستی را در حوزه های مختلف در پیش گرفته که امیدآفرین است. در سالی که گذشت این دولت بارهای بزرگی را از زمین برداشت.
همچنین هم زمان با آغاز هفته دولت، رئیس سازمان انرژی اتمی از ایسنا بازدید کرد.
اسلامی با حضور در ایسنا ضمن تشریخ برنامه‌های سازمان انرژی اتمی گفت: دو برنامه داریم با برجام و بدون برجام و نکته مهم برای ما این است در هر حال، هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم و این اولویت مهم و فوری ماست. باید پیشرفت هسته‌ای در همه حوزه‌ها در سطح و عمق داشته باشیم و تاثیر این انرژی را در زندگی ‌مردم و اقتصاد و اقتدار ملی پدیدار کنیم. باور مردم باید این باشد که صنعت هسته‌ای در خدمت پیشرفت و توسعه کشور است.
محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت هم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های ما تحت نظارت آژانس بوده و هست، تاکید کرد که آژانس نمی‌تواند ادعایی کند که در ایران فعالیتی است که براساس بازرسی‌ها به یک عدم انطباق برخورد کرده باشد.
در ادامه تلاشها برای به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام، همچنان اخبار و ارزیابی های مقامات داخلی و خارجی در این باره از جمله خبرهای پربازدید این روزهاست.
در همین ارتباط روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی با استناد به اظهارات مقامات آمریکایی گمانه‌زنی‌هایی را درباره حصول توافق بر سر حل‌وفصل مسئله هسته‌ای ایران در آینده نزدیک مطرح کرد.
در بخشی از این گزارش با اشاره به اینکه مقامات آمریکایی می‌گویند، انتظار می‌رود تا چهارشنبه به نظرات ایران درباره پیش‌نویس توافق در مذاکرات وین پاسخ بدهند،‌آمده است که پس آن قرار است درباره جزئیات فنی تبادل نظر شود و به دنبال آن، نشست کمیسیون مشترک برجام که ناظر بر توافق است، برگزار خواهد شد.
جان کربی مقام ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید هم در گفت و گویی با شبکه فاکس نیوز  از تصمیم قاطع بایدن برای بازگشت به برجام خبر داده و گفته است که رییس جمهور این کشور با وجود این که نگرانی‌های رژیم صهیونیستی درباره احیای توافق هسته‌ای را «درک می‌کند»، مصمم است به توافق بازگردد.
دلایل تاخیر آمریکا به پاسخ ایران در ارتباط با آخرین پیشنهاد اتحادیه اروپا نیز موضوع تحلیل کارشناسان مسائل بین الملل بود.
در این ارتباط رضا ذبیحی معتقد است: به نظر می رسد که دولت فعلی ایالات متحده آمریکا تصمیم نهایی خود را برای احیای برجام گرفته است و در حال حاضر درصدد مدیریت شرایط و فضا است تا بتواند فشارهای وارده را کنترل کرده و زمینه داخلی در کشور خود را برای این تحقق مهم فراهم آورد.
مهدی ذاکریان هم می گوید: وقتی سیاست خارجی و دیپلماسی درست و منطبق با منافع ملی باشد، حتی از تاخیر در پاسخ آمریکا هم به نفع خودش استفاده می‌کند و هر چه قدر هم این زمان به طول انجامد، باز هم می‌توان از طرف‌های مختلف امتیازات مدنظر خود را دریافت کرد.
دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.
مردم با استقامت بی نظیر خود برجام را به فرجام نزدیک می‌کنند
توافقی باید امضا شود که منافع ملت ایران در آن دیده شده باشد
ادامه تقلاهای صهیونیست‌ها برای ممانعت از توافق هسته‌ای
تغییر منافع ایران در برجام متأثر از منافع کشورهای عضو است
به بیشینه سطح دسترسی و بازرسی از ایران نیاز داریم
گفت‌وگوی دو مقام آمریکایی و صهیونیستی درباره ایران
دلیل فضاسازی آمریکایی‌ها برای القاء عقب‌نشینی ایران در مذاکرات
پیدا کنید پرتقال فروش را !
***
مشکلات مربوط به تامین آب در استان همدان از سوالات خبرنگاران از سخنگوی دولت در جلسه امروز هیات دولت بود.
علی بهادری جهرمی با اعلام اینکه برای حل مشکل آب همدان سه شیفت کار با سرعت بسیار زیادی در حال انجام است ،گفت: باید منتظر شمارش معکوس برای حل مشکل آب همدان باشیم.
گزارش تاریخی ایسنا با عنوان “چریک هزار چهره” در چهل و چهارمین سالروز شهادت سید علی اندرزگو معروف به چریک تنهای انقلاب در سال ۱۳۵۷ هم از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.
* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (چهارشنبه) دوم شهریور ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.
*همچنین گزارش کامل ایسنا از گفت‌وگوهای خبرنگاران با اعضای هیات وزیران در حاشیه جلسه هیات دولت را نیز می توانید در این لینک دنبال کنید.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا