سیاسی

حیاط دولت| برنامه دولت برای افزایش سهم تجارت گاز و ارسال برنامه هفتم به مجلس در هفته آینده


اعضای کابینه سیزدهم امروز چهارشنبه ۱۷ خرداد در حاشیه نشست هیات دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اعضای کابینه سیزدهم  امروز چهارشنبه ۱۷ خرداد در حاشیه نشست هیات دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

وزیر نفت: افزایش سهم تجارت گاز با کشورهای منطقه در دستورکار دولت است

جواد اوجی وزیر نفت در جمع خبرنگاران در حیاط دولت با اشاره به دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم بیان کرد: در دولت مردمی آیت‌الله رییسی یکی از محورها، دیپلماسی انرژی است که تلاش های خوبی توسط وزارت نفت و وزارت خارجه در این زمینه صورت گرفته است.
 

 

وی تصریح کرد: واردات و ترانزیت و سواپ گاز و سهم تجارت گاز در منطقه در حال افزایش است و برنامه‌هایی خوبی در دست اقدام داریم.

وزیر نفت در رابطه با اینکه چرا جمهوری اسلامی ایران که دارنده دومین ذخایر گازی است، واردات گاز انجام‌ می‌دهد، ییان کرد: روسیه اولین ذخایر گازی دنیا را دارد و  براساس آمار برای واردات، صادرات، ترانزیت و سواپ هم برنامه ریزی کرده و این سهم تجارت است، ایران هم در همین زمینه تلاش می کند و تاکنون دستاوردهای خوبی کسب کرده است‌.

( متن خبر را اینجا بخوانید)

حسینی: برنامه هفتم توسعه روز یکشنبه تقدیم مجلس خواهد شد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهورصبح امروز (چهارشنبه 17 خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: برنامه هفتم توسعه، یکشنبه با حضور رئیس‌جمهور تقدیم مجلس خواهد شد.

 

 

( متن خبر را اینجا بخوانید)

منصوری: رئیس‌جمهور فردا به آذربایجان شرقی می‌رود

محسن منصوری، معاون اجرایی رییس جمهور هم گفت: رییس‌جمهور فردا در سفری دوروزه به آذربایجان شرقی خواهد رفت و برنامه‌های متنوعی از جمله اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی و هم‌چنین دیدارهای مردمی در نظر گرفته شده است.

 

 

وی در ادامه گفت: یکی از پروژه‌های مهم که از سال 1379 آغاز شده بوده، راه‌آهن بستان‌آباد به تبریز است که این پروژه نیمه‌تمام افتتاح خواهد شد. 19 هزار میلیارد تومان مصوبه در دوره اول سفر استانی رئیس جمهور و در دور جدید نیز 8 هزار میلیارد در نظر گرفته شده است.

تکمیل می شود…


آگهی
دکمه بازگشت به بالا